آمریکا بار دیگر به شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در سوریه حمله کرد

پایگاه التنفت متعلق به نیروهای آمریکایی در سوریه
پایگاه التنفت متعلق به نیروهای آمریکایی در سوریه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، سنتکام، روز پنجشنبه ۲۵ اوت (۳ شهریور) اعلام کرد در حمله راکتی شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در شمال شرق سوریه سه نیروی آمریکایی زخمی شده و دو یا سه شبه‌نظامی نیز در حمله متقابل آمریکا کشته شدند.

آگهی

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، سنتکام، روز پنجشنبه ۲۵ اوت (۳ شهریور) اعلام کرد در حمله راکتی شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در شمال شرق سوریه سه نیروی آمریکایی زخمی شده و دو یا سه شبه‌نظامی نیز در حمله متقابل آمریکا کشته شدند.

به گفته سنتکام، این حمله راکتی حدود ساعت ۱۹:۲۰ دقیقه شب گذشته به وقت محلی در محوطه کونوکو و روستای الخضرا رخ داده است و نیروهای ایالات متحده با استفاده از هلیکوپتر اقدام به شلیک به سمت مواضع شبه‌نظامیان کرده‌اند.

در بیانیه ارتش ایالات متحده آمده است: «نیروهای آمریکایی امروز به شلیک موشک به دو ناحیه در سوریه پاسخ دادند و سه خودرو و تجهیزات مورد استفاده برای پرتاب برخی از راکت‌ها را منهدم کردند.»

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اضافه کرده است که ارزیابی‌های اولیه نشان می‌دهد «دو یا سه شبه‌نظامی مظنون به عضویت در گروه‌های تحت حمایت ایران، که یکی از حملات را انجام داده بودند، در جریان واکنش آمریکا کشته شده‌اند.»

سنتکام گفته است که ایالات متحده «به دنبال وارد شدن به درگیری با ایران نیست»، اما به اقدامات لازم برای حفاظت و دفاع از نیروهای خود ادامه خواهد داد. بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشره توسط این نهاد نظامی، در جریان تبادل آتش یک عضو نیروهای مسلح آمریکا به طور جزئی مجروح شد و قبل از بازگشت به محل خدمت تحت مداوا قرار گرفت. دو تن دیگر نیز دچار «جراحت جزئی» شدند.

در همین رابطه جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، گفت: «همچون گذشته آمریکا به دنبال تشدید تنش‌ها نیست.»

ارتش ایالات متحده روز گذشته نیز اعلام کرده بود که طی عملیاتی در شرق سوریه، حملاتی هوایی را علیه شبه‌نظامیان تحت حمایت سپاه پاسداران ایران انجام داده است. مقامات آمریکایی گفته بودند که این حملات در پاسخ به حمله پهپادی ۱۵ اوت به نیروهای آمریکایی در سوریه انجام شده است.

ساعاتی پس از این حمله، ناصر کنعانی، سخنگوی وزرات امور خارجه ایران هرگونه ارتباط میان این گروه با تهران را رد کرده بود. آقای کنعانی این حمله را «یک اقدام تروریستی علیه گروه‌های مردمی و مبارز مخالف اشغالگری» خوانده و «هرگونه وابستگی آنان را به جمهوری اسلامی ایران» تکذیب کرده بود.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

درگیری‌های پراکنده میان آمریکا و شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در حالی روی می‌دهد که واشنگتن و تهران در حال مذاکرات غیرمستقیم برای احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام هستند.

مقامات آمریکایی روز گذشته تصمیم خود در خصوص جواب ایران به متن پیشنهادی اروپا را به تهران منتقل کردند و ایران می‌گوید در حال بررسی این پاسخ است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله پهپادی به پایگاه تحت کنترل آمریکا در سوریه

کشته شدن فرمانده ارشد سپاه در حمله هوایی به ساختمانی در کنار سفارت ایران در دمشق

انفجار مرگبار در منطقه تحت کنترل طرفداران ترکیه؛ خودروی بمب‌گذاری شده در بازاری در شمال سوریه ترکید