دختر ایدئولوگ و «راسپوتین پوتین» در انفجار خودرو کشته شد

 داریا دوگینا، دختر الکساندر دوگین ملقب به مغز متفکر پوتین
داریا دوگینا، دختر الکساندر دوگین ملقب به مغز متفکر پوتین Copyright TSARGRAD.TV/via REUTERS
Copyright TSARGRAD.TV/via REUTERS
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

داریا دوگینا، دختر الکساندر دوگین در حادثه انفجار خودروی تویوتا لندکروز شنبه شب دز نزدیکی مسکو کشته شد.

آگهی

دختر الکساندر دوگین، از چهره‌های نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئيس جمهوری روسیه، در انفجار یک خودرو، شنبه شب در نزدیکی مسکو کشته شد. 

رسانه‌های روس با بیان این مطلب تایید کردند که داریا دوگینا، دختر ایدئولوگ برجسته، الکساندر دوگین، پس از افنجار بمب در خودروی تویوتا لندکروزی که دوگینا در آن حضور داشت، جان باخته است. تصاویر تلویزیونی رسانه‌های روس نشان می‌دهد که خودرو پس از انفجار کاملا نابود شده و ماموران مشغول جمع‌آوری قطعات باقی‌مانده از این حادثه هستند. 

رویترز
صحنه بعد از انفجاررویترز

رسانه‌های روس گزارش داده‌اند که داریا دوگینا در حال رانندگی به سمت خانه بوده که خودروی او منفجر می‌شود. گفته می‌شود که هدف اصلی این حمله پدر او الکساندر دوگین، مشهور به «مغز پوتین» و «راسپوتین پوتین» بوده است. آقای دوگین که یک ایدئولوگ شناخته شده و ملی‌گرای رادیکال است به عنوان یکی از چهره‌های بسیار نزدیک به رئيس جمهوری روسیه شناخته می‌شود. گفته می‌شود قرار بوده پدر و دختر عصر روز شنبه با همان ماشین از یک رویداد برگردند اما آقای دوگین در آخرین لحظه تصمیم می‌گیرد در ماشینی دیگر و جدا از دخترش به منزل برود. 

دوگینا یک روزنامه‌نگار و کارشناس سیاسی بود که همواره در رسانه‌های روس از ایده‌ها و برنامه‌های دولت پوتین به ویژه در حمله به اوکراین دفاع می‌کرد. 

الکساندر دوگین پدر او مدت‌هاست که از اتحاد روس‌زبان‌ها و تشکیل یک امپراطوری وسیع و جدید روسیه حمایت می‌کند. او اوکراین را هم بخشی از این امپراطوری می‌داند، جایی که نیروهای روسی در حال انجام آنچه مسکو «عملیات نظامی ویژه» برای غیرنظامی کردن اوکراین می‌نامد، هستند. 

رسانه‌های روسیه خبر داده‌اند که مقام‌های قضایی پرونده‌ای برای بررسی انفجار خودروی خانم دوگینا تشکیل داده‌اند تا مشخص شود عامل این انفجار چه شخص یا گروهی بوده است. 

AP photo
الکساندر دوگین، ایدئولوگ و چهره نزدیک به ولادمیر پوتینAP photo

آقای دوگین که در فهرست تحریم‌های آمریکاست، یکی از پرنفوذترین شخصیت‌های سیاسی در روسیه به شمار می‌رود به طوری که برخی از کارشناسان روسیه معتقدند او تاثیر قابل توجهی بر شخص ولادیمیر پوتین دارد. 

داریا دوگینا که با نام خانوادگی پلاتونوا نیز شناخته می‌شد ۳۰ سال داشت و همواره به شکل گسترده‌ای از ایده‌های پدرش حمایت می‌کرد. او همچنین بارها در شبکه‌های تلویزیونی روسیه حاضر بود و از حمله روسیه به اوکراین حمایت می‌کرد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هنوز مشخص نیست این حمله تروریستی توسط چه کسی یا کدام گروه سازمان‌دهی شده و کسی مسئولیت آن‌را برعهده نگرفته است اما ناظران بر این باورند احتمالا این مسئله بی‌ارتباط با جنگ روسیه در اوکراین نیست.

در اولین واکنش‌ها به خبر قتل دختر دوگین، میخائیلو پودولیاک، مشاور رئیس جمهوری اوکراین، با رد دست داشتن کی‌یف گفت که «ما برخلاف روسیه یک کشور جنایتکار نیستیم».

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روسیه: اوکراین مسئول قتل دختر دوگین بوده؛ عامل بمب‌گذاری پس از عملیات به استونی گریخته است

روسیه خبرنگار معترض به جنگ اوکراین را در حصر خانگی قرار داد

روسیه با انتشار ویدئویی تبلیغاتی اروپایی‌ها را به مهاجرت به این کشور ترغیب کرد