باکتری یک بیماری نادر و خطرناک از آب و خاک جنوب آمریکا سر درآورد

تصویری که مرکز پیشگیری و مقابله با بیماری‌ها در آمریکا از کلونی‌های باکتری عامل بیماری ملیویدوسیس منتشر کرده است
تصویری که مرکز پیشگیری و مقابله با بیماری‌ها در آمریکا از کلونی‌های باکتری عامل بیماری ملیویدوسیس منتشر کرده است Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بیماری ملیویدوسیس منجر به مرگ ۱۰ تا ۵۰ درصد از مبتلایان در سطح جهان می‌شود. علائم این بیماری تب، دردهای مفصلی و سردرد است. بیماری ملیویدوسیس می‌تواند منجر به ذات الریه، عفونت، شکل‌گیری آبسه یا تورم مغز شود.

آگهی

مقامات بهداشتی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کردند که نمونه‌برداری‌های انجام شده از آب و خاک ایالات میسیسیپی در جنوب این کشور حاوی نوعی باکتری بوده است که عامل بروز یک بیماری نادر و خطرناک در انسان محسوب می‌شود. 

مسئولان بهداشتی ایالات متحده در همین راستا به پزشکان هشدار داده‌اند که احتمال بروز علائم بیماری ملیویدوسیس (Melioidosis) در بیماران را در نظر داشته باشند. دو نفر از ساکنان جنوب آمریکا به طور جداگانه در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲ به این بیماری مبتلا شدند. مقامات بهداشتی ایالات متحده به دنبال شناسایی این دو مورد تصمیم به نمونه‌برداری از آب و خاک در نزدیکی محل زندگی آنها گرفتند. 

مرکز پیشگیری و مقابله با بیماری‌ها در آمریکا با وجود کشف باکتری عامل بیماری ملیویدوسیس در ایالت میسیسیپی همچنان بر این باور است که خطر شیوع این بیماری در بین عموم مردم «بسیار کم» است. 

کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

تحقیق مقامات بهداشتی آمریکا درباره این باکتری و میزان پخش آن در محیط زیست جنوب آمریکا و منطقه خلیج مکزیک ادامه دارد. 

بیماری ملیویدوسیس منجر به مرگ ۱۰ تا ۵۰ درصد از مبتلایان در سطح جهان می‌شود. علائم این بیماری تب، دردهای مفصلی و سردرد است. بیماری ملیویدوسیس می‌تواند منجر به ذات الریه، عفونت، شکل‌گیری آبسه یا تورم مغز شود. 

مسئولان بهداشتی آمریکا از افراد آسیب‌پذیر در میسیسیپی مانند سالمندان خواسته‌اند که ضمن پرهیز از تماس با آب‌های گل‌آلود، هنگام باغبانی از دستکش و چکمه استفاده کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روز جهانی ایدز؛ «ایران با مشکل کاهش سن ابتلا و افزایش شیوع در میان زنان مواجه است»

چطور در تعطیلات نوروز وزن خود را حفظ کنیم

پسربچه ناشنوای مادرزاد با کمک «درمان انقلابی» توانست برای اولین بار بشنود