دولت ایران: درآمد حاصل از صدور نفت و میعانات ۵۸۰٪ افزایش یافت

صنعت نفت ایران
صنعت نفت ایران Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سخنان وزیر اقتصاد ایران درباره افزایش وصول درآمد حاصل از صادرات نفت و میعانات در حالی بیان می‌شود که قیمت نفت طی یک سال گذشته به دلیل تهاجم نظامی روسیه به اوکراین و تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا تقریبا دو برابر شده است.

آگهی

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد ایران می‌گوید وصول درآمد حاصل از صادرات نفت و میعانات به خزانه در چهار اول سال جاری نسبت به دوره مشابه در سال گذشته ۵۸۰ درصد افزایش یافته است. 

وی افزود که دولت ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری ایران «تا حد خوبی» در جبران کسری بودجه موفق بوده است. سخنان وزیر اقتصاد ایران درباره افزایش وصول درآمد حاصل از صادرات نفت و میعانات در حالی بیان می‌شود که قیمت نفت طی یک سال گذشته به دلیل تهاجم نظامی روسیه به اوکراین و تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا تقریبا دو برابر شده است. 

آمریکا در سال ۲۰۱۸ به دنبال تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری وقت این کشور مبنی بر خروج از برجام تحریم‌هایی را علیه ایران وضع کرد. این تحریم‌ها شامل صنعت نفت ایران نیز شد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

دولت ایران مدعی است که به راه‌هایی برای برگرداندن درآمدهای حاصل از صادرات قبلی بخش انرژی و افزایش میزان صادرات نفت به‌رغم تحریم‌های آمریکا، دست یافته است. 

وزیر اقتصاد ایران در بخش دیگری از سخنان روز سه‌شنبه خود همچنین از جایگزینی دلار آمریکا در مبادلات با روسیه خبر داد. احسان خاندوزی گفت: «با انعقاد قراردادهای دو و سه جانبه انجام شده، روبل جایگزین دلار بین ایران و روسیه برای مبادلات شده است.»

مقامات ایران از جمله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی پیش از این بارها از سیاست حذف دلار در مبادلات خارجی سخن گفته بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خوش‌بینی بازار به احیای برجام؛ بهای نفت همزمان با اعلام موضع اتحادیه اروپا و ایران پایین و بالا شد

کدام بازار سرمایه در طول ۱۰ سال گذشته سود بیشتری داشته است: بیت کوین یا مسکن در لندن؟

کدام شهرهای اروپا برای راه‌اندازی استارت‌آپ بهترین هستند؟