آمریکا همچون تیم ملی کاراته به تیر و کمان‌بازان ایران هم ویزا نداد

آمریکا از صدور ویزا برای تیم ملی تیر و کمان ایران خودداری کرد/عکس تزیینی است
آمریکا از صدور ویزا برای تیم ملی تیر و کمان ایران خودداری کرد/عکس تزیینی است Copyright Rebecca Blackwell/AP
Copyright Rebecca Blackwell/AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

عدم صدور ویزا برای اعضای فدراسیون تیرو کمان ایران تنها چند روز پس از رد درخواست ویزای اعضای تیم ملی کاراته ایران.

آگهی

تنها سه روز پس از آنکه آمریکا از صدور ویزا برای اعضای تیم ملی کاراته ایران خودداری کرده بود، خبر عدم صدور روادید برای اعضای فدراسیون تیر و کمان ایران نیز منتشر شد.

خبرگزاری مهر به نقل از غلامرضا شعبانی بهار، رئیس فدراسیون تیر و کمان نوشت مسابقات جهانی تیر و کمان (ورلد گیمز) در حالی از روز جمعه به میزبانی آمریکا آغاز شد که نمایندگان ایران به دلیل عدم صدور ویزا از حضور در این رویداد بازماندند.

فدراسیون جهانی تیروکمان برای حضور در این رویداد دو سهمیه غیرقابل جایگزین به ایران داده بود. بر این اساس مقرر شده بود گیسا بایبوردی و رمضان بیابانی عازم آمریکا شوند تا در بازی های جهانی شرکت کنند.

برای این حضور تمام اقدامات لازم به منظور دریافت روادید انجام شد اما در نهایت کمانداران ایران به دلیل عدم صدو روادید از حضور در بازی باز ماندند.

ذبیح‌الله پورشیب، کاپیتان تیم ملی کاراته ایران، نیز ۱۴ تیر از عدم صدور ویزا از سوی آمریکا و بازماندن تیم ایران از این مسابقات خبر داده بود.

عدم صدور روادید برای ورزشکاران ایرانی برای حضور در رقابت‌های جهانی از سوی برخی کشورها و به‌ ویژه آمریکا سابقه دارد، اما ظاهرا سخت‌گیری‌های دولت آمریکا در این باره اخیرا افزایش قابل توجهی یافته است.

فاکس‌نیوز اخیرا در گزارشی نوشته بود که بستگان نظامیان کشته‌ شده آمریکایی در خاورمیانه و مخالفان جمهوری اسلامی بر این باورند که در تیم‌های ورزش‌های رزمی ایران شمار زیادی از اعضا و حامیان سپاه پاسداران وجود دارند و به این خاطر از دولت بایدن خواسته‌اند تا به این تیم‌ها ویزا داده نشود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

درآمد ۳۶۰ میلیون یورویی رئال مادرید از ورزشگاه بازسازی شده سانتیاگو برنابئو

پناهندگی ورزشکاران معلول در خارج، معضل تازه ورزش ایران

حذف مارال مردانی به دلیل حجاب؛ سخنان ضد و نقیض مسئولان ورزش ایران