دیرینه‌شناسان: تکه استخوانی کشف کردیم که احتمالا کهن‌ترین فسیل انسانی اروپا است

محل کشف فسیل انسانی با قدمت ۱.۴ میلیون ساله
محل کشف فسیل انسانی با قدمت ۱.۴ میلیون ساله Copyright AFP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دیرینه‌شناسان اسپانیایی در سال ۲۰۰۷ در همین منطقه استخوان‌های آرواره انسانی را که حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار سال پیش در این محل زندگی می‌کرد پیدا کرده بودند.

آگهی

گروهی از دیرینه‌شناسان اسپانیایی روز جمعه اعلام کردند که بخشی از استخوان صورت انسانی را کشف کرده‌اند که احتمالا قدیمی‌ترین قطعه فسیل انسانی کشف شده در قاره اروپا محسوب می‌شود.

به گفته این گروه از دانشمندان تخمین زده می‌شود که قدمت این قطعه استخوان به یک میلیون و ۴۰۰ هزار سال پیش برگردد. این تکه استخوان انسانی روز ۳۰ ژوئن در منطقه‌ای در شمال شرق اسپانیا کشف شد. دیرینه‌شناسان از سال ۱۹۷۸ تاکنون در این منطقه مشغول به کار بوده‌اند. 

آنها در سال ۲۰۰۷ در همین منطقه استخوان‌های آرواره انسانی را که حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار سال پیش در این محل زندگی می‌کرد پیدا کرده بودند. این آرواره تاکنون قدیمی‌ترین فسیل انسانی کشف‌شده در قاره اروپا ارزیابی می‌شد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

طول تکه استخوانی که یک هفته پیش در این منطقه کشف شده حدود ۱۰ سانتی‌متر است. 

دانشمندان تاکید می‌کنند که ارزیابی اولیه از قدمت این تکه استخوان باید در جریان بررسی‌های بیشتر مورد تائید قرار گیرد. 

کار کارشناسی بر روی این تکه استخوان برای تعیین قدمت آن بین شش تا هشت ماه طول خواهد کشید. دانشمندان امیدوار هستند که بررسی این تکه استخوان بتواند به برخی از پرسش‌ها درباره تاریخ و تحول زندگی بشر در قاره اروپا پاسخ دهد. 

دیرینه‌شناسان تاکنون موفق نشده‌اند با قاطعیت اعلام کنند که استخوان‌های کشف‌شده در سال ۲۰۰۷ متعلق به کدام گونه از انسان‌ها بوده است. احتمال داده می‌شود که این آرواره از جسد یک انسان پیشگام (Homo antecessor) به جا مانده باشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دانشمندان زمانی که جمعیت انسان‌ها تقریبا به نقطه «انقراض» رسیده بود را کشف کردند

تنوع ژنوم زنان ماقبل تاریخ؛ دیرینه شناسان «خانواده‌ گسترده» ۳۸۰۰ ساله را تجزیه و تحلیل کردند

کشف فسیل ۱۲ هزار ساله از سگی که همراه انسان زندگی می‌کرده است