رسانه‌های نزدیک به سپاه: چند دیپلمات حین «جاسوسی» بازداشت شدند، سفیر بریتانیا واکنش نشان داد

گزارش رسانه‌های نزدیک به سپاه از بازداشت دیپلمات‌های خارجی در ایران
گزارش رسانه‌های نزدیک به سپاه از بازداشت دیپلمات‌های خارجی در ایران Copyright خبرگزاری فارس
Copyright خبرگزاری فارس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در گزارش خبرگزاری تسنیم دیپلمات‌های خارجی به «انجام تحرکات اطلاعاتی در نزدیکی رزمایش‌های موشکی ایران» متهم شده‌اند.

آگهی

رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران ایران روز چهارشنبه گزارش دادند که سازمان اطلاعات این نهاد نظامی شماری از دیپلمات‌های خارجی را در جریان «جاسوسی» شناسایی و دستگیر کرده است.

بنا به همین گزارش‌ها معاون سفیر بریتانیا از جمله این دیپلمات‌ها بوده است. خبرگزاری فارس محل بازداشت‌ دیپلمات‌های خارجی را «کویر شهداد» گزارش داده است. در گزارش خبرگزاری تسنیم دیپلمات‌های خارجی به «انجام تحرکات اطلاعاتی در نزدیکی رزمایش‌های موشکی ایران» متهم شده‌اند. 

طبق همین گزارش معاون سفیر بریتانیا پس از بازداشت «عذرخواهی» کرده است. خبرگزاری فارس نوشته است که وی از کویر شهداد اخراج شده است.

در گزارش رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران ایران اشاره‌ای به زمان بازداشت‌های صورت گرفته و سرنوشت دیگر دیپلمات‌های خارجی نشده است.

سفیر بریتانیا در تهران نیز صبح پنجشنبه در یک پست تویئتری به این خبر واکنش نشان داد. این دیپلمات بریتانیایی نوشت: « این گزارش ها مبنی بر اینکه معاون سفیر ما در حال حاضر در بازداشت است بسیار جالب است... او در دسامبر گذشته در پایان ماموریت خود ایران را ترک کرد.»

این درحالیست که شبکه العالم عکسی منتسب از این دیپلمات بریتانیایی را که با چشمان بسته در حال انتقال با خودرو بود را منتشر کرده و صدا و سیمای دولتی ایران هم گزارشی در مورد تصاویر اطلاعات سپاه از فعالیت «غیرقانونی» معاون سفیر بریتانیا پخش کرده است.

دولت بریتانیا هم چهارشنبه شب در واکنش به گزارش‌های منتشرشده از سوی رسانه‌های ایرانی بازداشت سفیر خود در ایران را تکذیب کرده بود.

خبرگزاری فارس در بخشی از گزارش خود آورده است که این دیپلمات‌ها در حال «جاسوسی و نمونه برداری از خاک» ایران بودند. این رسانه نزدیک به سپاه پاسداران از محل حضور دیپلمات‌های خارجی به عنوان «منطقه ممنوعه» یاد کرده است. فارس در بخش دیگری از گزارش خود آورده است که دیپلمات‌های خارجی از سوی «پهپادهای سپاه» رصد می‌شدند. 

تا این لحظه کشور دیگری هم بازداشت احتمالی دیپلمات‌های خود در ایران  را تایید نکرده است. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ام‌آی۵ هشدار داد که ایران به دنبال «ربودن یا کشتن» مخالفان خود در بریتانیا است

از حوزه تا ساس؛ حسین طائب کیست و برکناری او چه پیامی برای اسرائیل دارد؟

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند