درخواست رونالدو برای ترک منچستر یونایتد؛ مقصد احتمالی ستاره پرتغالی کجاست؟

کریس رونالدو
کریس رونالدو Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حضور رونالدو در باشگاه پاریسی هم ایده‌ای دیوانه کننده به نظر می‌رسد. پیوستن رونالدو به پاریس به معنای حضور همزمان مسی، رونالدو، امباپه و نیمار در پاری‌سن‌ژرمن خواهد بود که پیشتر مشاهده چنین ترکیبی تنها در بازی‌های پلی‌استیشن قابل تجربه به نظر می‌رسید.

آگهی

رسانه‌های بریتانیایی خبر داده‌اند که کریس رونالدو، بازیکن شماره ۷ منچستر یونایتد، تنها یک سال پس از بازگشت به این باشگاه، خواستار ترک تیم این تیم شده است. 

کریستیانو رونالدو که سال گذشته طی قراردادی به ارزش ۲۵ میلیون یورو از یوونتوس ایتالیا به منچستر بازگشته بود، پس از ناکامی‌های شیاطین سرخ، تصمیم گرفته به باشگاه دیگری برود که جاه‌طلبی‌های بیشتری داشته باشد. پس از آنکه فصل گذشته منچستر یونایتد نتوانست در جمع چهار تیم برتر رقابت‌ها قرار گیرد، رونالدو بیش از قبل نسبت به ادامه حضور خود در جمع تیم قرمزپوش شهر منچستر دچار تردید شده است. قرار گرفتن منچستر در رده ششم رقابت‌های لیگ برتر جزیره به این معناست که رونالدو پس از بیش از یک دهه، فصل آینده در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا حضور نخواهد داشت. 

این در حالیست که بعد از حضور موقت و البته ناموفق رالف رانکینگ روی نیمکت منچستر، حالا قرار است تن هاگ هلندی، این فصل هدایت شیاطین سرخ را برعهده داشته باشد. با این حال با گذشت چندین هفته از آغاز فصل نقل و انتقالاتی، مدیران این تیم نتوانسته‌اند خرید قابل توجهی انجام دهند و در مقابل پل پوگبا، یکی از ستون‌های خط میانی خود را نیز از دست داده‌اند. 

رونالدو که حالا ۳۷ سال دارد همچنان می‌خواهد به جاه‌طلبی‌های خود ادامه دهد و به دنبال حضور دوباره در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در رقابت‌های سال آینده است. رسانه‌های انگلیسی البته گزارش داده‌اند که مدیران منچستر با درخواست رونالدو مخالفت کرده‌اند و به او گفته‌اند که باید همچنان در باشگاه بماند. با این حال مشخص نیست ادامه اصرار احتمالی ستاره پرتغالی چه سرنوشتی را در خصوص آینده این بازیکن رقم خواهد زد. 

برخی از رسانه‌های ورزشی از باشگاه‌هایی چون بایرن مونیخ، چلسی، ناپولی، پاری‌سن‌ژرمن و حتی رئال مادرید به عنوان مقصدهای احتمالی ستاره پرتغالی یاد کرده‌اند. هرچند با توجه به علاقه رونالدو به منچستر، کمی بعید به نظر می‌رسد که او حاضر شود در انگلستان در تیمی جز شیاطین سرخ به میدان برود و به چلسی بپیوندد. از سوی دیگر رئال مادرید که در جذب کیلین امباپه ناکام بوده همچنان به دنبال یک خرید جذاب در پنجره نقل و انتقالات تابستانی است. رونالدو که روزهای درخشانی را با کهکشانی‌ها تجربه کرده، با وجود سن بالا همچنان ستاره‌ای محبوب برای هواداران سانتیاگو برنابئو به شمار می‌رود. 

شایعات در خصوص پیوستن رونالدو به بایرن مونیخ هم در حالی افزایش یافته که پیشتر مدیران این تیم اعلام کرده بودند که جذب ستاره‌ای به سن و سال رونالدو در برنامه این باشگاه قرار ندارد. با این حال جدایی احتمالی لواندوفسکی از بایرن و پیوستن او به بارسلونا، می‌تواند مدیران باشگاه مونیخی را متقاعد کند تا به سراغ جذب رونالدو بروند. این تجربه از آن جهت برای رونالدو جذاب است که می‌تواند او را به بازیکنی تبدیل نماید که پس از کسب قهرمانی در رقابت‌های فوتبال انگلستان، اسپانیا و ایتالیا، تجربه قهرمانی در بوندسلیگای آلمان را نیز تجربه کند. 

ایده جذاب دیگر برای رونالدو می‌تواند پیوستن به ناپولی باشد. باشگاهی که با «هوادارانِ دیوانه فوتبال» می‌تواند رونالدو را به خدای جدید شهر ناپل تبدیل کند. رونالدو که خود را یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال می‌داند، ممکن است وسوسه شود که با حضور در تیمی نسبتا متوسط مانند ناپولی، تجربه موفقیت مارادونا در این باشگاه را تجربه کند و نام خود را بیش از گذشته در دنیای فوتبال جاودانه نماید. 

از سوی دیگر حضور رونالدو در باشگاه پاریسی هم ایده‌ای دیوانه کننده به نظر می‌رسد. پیوستن رونالدو به پاریس به معنای حضور همزمان مسی، رونالدو، امباپه و نیمار در پاری‌سن‌ژرمن خواهد بود که پیشتر مشاهده چنین ترکیبی تنها در بازی‌های پلی‌استیشن قابل تجربه به نظر می‌رسید. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

به هر ترتیب بازیکنی که در فوریه ۲۰۲۳، یعنی حدود ۷ ماه دیگر ۳۸ ساله خواهد شد همچنان طرفداران بسیاری در دنیای فوتبال دارد و احتمالا هواداران باشگاه‌های متفاوت و متعددی در اروپا آرزوی این را دارند که کریس رونالدو، پیراهن شماره ۷ آن باشگاه را بر تن کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سر بابی چارلتون، اسطوره فوتبال انگلیس، در ۸۶ سالگی درگذشت

رویترز: قطری‌ها با بیش از ۶ میلیارد دلار منچستر یونایتد را می‌خرند

حرکت جنجالی رونالدو در لیگ عربستان؛ ستاره پرتغالی النصر در خطر محرومیت قرار گرفت