باران‌های فصلی در بنگلادش و هند ۴۱ کشته و هزاران آواره بر جا گذاشت

سیل در بنگلادش
سیل در بنگلادش Copyright أ ب
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقام‌های بنگلادش بامداد شنبه اعلام کردند در پی بارش شدید و جاری شدن سیل، ۲۵ نفر کشته شدند. به‌علاوه ۴ میلیون نفر هم در شمال شرقی این کشور در محاصره آب قرار گرفته و امکان کمک‌رسانی به آن‌ها بسیار کم است

آگهی

باران‌های فصل در بنگلادش و هند دست‌کم ۴۱ کشته و هزاران آواره بر جای گذاشت. 

مقام‌های بنگلادش بامداد شنبه اعلام کردند در پی بارش شدید و جاری شدن سیل، ۲۵ نفر کشته شدند. به‌علاوه ۴ میلیون نفر هم در شمال شرقی این کشور در محاصره آب قرار گرفته و امکان کمک‌رسانی به آن‌ها بسیار کم است. نیروهای ارتش برای نجات هزاران نفر در منطقه‌ای وسیع که به زیر آب رفته، وارد عمل شده اند. 

همزمان مقام‌های شمال شرق هند هم از کشته شدن ۱۶ نفر بر اثر سیل و رانش زمین خبر داده اند. با وجود عادی بودن باران‌های سیل‌آسای سالانه در این منطقه جنوب آسیا، احتمال ادامه بارش و رانش زمین در روزهای آینده، خطر افزایش قربانیان را نسبت به سال‌های گذشته دوچندان کرده است. 

نگرانی از تشدید تغییرات اقلیمی، همزمان با گرمای بی‌سابقه در غرب اروپا و بارش‌های سیل‌آسای زودهنگام در شرق آسیا، صدای اعتراض بسیاری از سازمان‌های حفاظت از محیط زیست را بلندتر کرده است. کشورهای منطقه جنوب آسیا و به‌ویژه هند، از مخالفان کاهش فوری کاربرد سوخت‌های فسیلی هستند و می‌گویند چنین رویه، آهنگ توسعه پرشتاب آن‌ها را کند خواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

طوفان قدرتمند «موکا» اردوگاه‌های مهاجران در میانمار و بنگلادش را درنوردید

سیل استان سیستان و بلوچستان ایران؛ خطر حضور گاندوها همزمان با نبود مواد غذایی در شماری از روستاها

پلیس کره جنوبی به دفتر انجمن پزشکی این کشور یورش برد