هنرنمایی دختر ۷ ساله ایرانی با پژو؛ رها رویای قهرمانی در سر دارد

رها قربانی کوچک ترین راننده دختر ایرانی
رها قربانی کوچک ترین راننده دختر ایرانی Copyright AP Photo
نگارش از مریم عباسی‌زاده
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رها قربانی، کوچک‌ترین راننده دختر ایرانی، تنها ۷ سال سن دارد. پدر رها می‌گوید بسیاری از مردم از او خواسته‌اند که اجازه ندهد دخترش رانندگی کند زیرا دخترش برای این کار خیلی کوچک است. اما او می‌گوید تنها چیزی که می‌خواهد این است که ببیند دخترش پیشرفت کند و حتی قهرمان ایران شود.

آگهی

شاید دیدن یک پژوی ۴۰۵  در حال دریفت کردن در محوطه‌ای بسته در گوشه‌ای از تهران خیلی جالب به‌نظر نیاید اما پشت فرمان فردی نشسته که به زحمت پایش به کلاچ و ترمز ماشین می‌رسد. رها قربانی، کوچک‌ترین راننده دختر ایرانی،  تنها ۷ سال سن دارد. 

در ابتدا رها  از پدرش می‌خواهد که به او رانندگی یاد بدهد. محسن قربانی، پدر رها  تصمیم می‌گیرد که ریسک کند و به دخترش آموزش دهد که چگونه علاوه بر رانندگی کردن بتواند حرکات نمایشی از جمله دریفت و پاور اسلاید را نیز انجام دهد. رها می‌گوید از کودکی به رانندگی علاقه‌مند بوده و هنگامی که پدرش رانندگی می‌کرده بر روی پای او می نشسته. 

این دختر ۷ ساله می‌گوید: «یک روز به پدرم گفتم  به من رانندگی یاد می دهی. پدرم به من اعتماد کرد و من هم به او اعتماد کردم و من رانندگی  کردن را از آن روز یاد گرفتم.»

AP Photo
رها قربانیAP Photo

به‌گفته پدرش این کار آسانی نبوده و حوادثی نیز به‌دنبال داشته. آقای قربانی می‌گوید بسیاری از مردم از او خواسته‌اند که اجازه ندهد دخترش رانندگی کند زیرا دخترش برای این کار خیلی کوچک است. اما او می گوید تنها چیزی که می‌خواهد این است که ببیند دخترش پیشرفت کند و حتی قهرمان ایران شود».

پدر رها می‌گوید:«در حال حاضر دخترم در مسابقات  درسطح تهران باعنوان افتخاری شرکت می‌کند و در ایران دختربچه راننده به این سن نداریم که بتوان مسابقه برگزار کرد.» 

آقای قربانی با اشاره به قهرمان سابق مسابقات اتومبیل‌رانی آلمان می‌افزاید: «می‌خواهم او به جایگاهی برسد که مایکل شوماخر رسیده است.»

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

طالبان دسترسی زنان به گواهینامه رانندگی را محدود می‌کند

استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی؛ فرانسوی‌ها رکورد خودشان را شکستند

رانندگی با سرعت ۴۱۷ کیلومتر بر ساعت در بزرگراه آلمان؛ میلیونر چِک تحت پیگرد قرار گرفت