آلمان ۶۰ فروند هلی‌کوپتر شینوک آز آمریکا می‌خرد

مهندسان شرکت بوئینگ مشغول کار روی هلیکوپتر شینوک سی ساخت آمریکا.
مهندسان شرکت بوئینگ مشغول کار روی هلیکوپتر شینوک سی ساخت آمریکا. Copyright AP Photo
نگارش از Mohsen Behzad Karimi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر دفاع آلمان در روز چهارشنبه گفت این کشور در ادامه برنامه تجهیز نظامی خود در صدد خرید ۶۰ فروند هلی‌کوپتر ترابری نیمه سنگین شینوک از شرکت بوئینگ آمریکا است.

آگهی

وزیر دفاع آلمان در روز چهارشنبه گفت این کشور در ادامه برنامه تجهیز نظامی خود در صدد خرید ۶۰ فروند هلی‌کوپتر ترابری نیمه سنگین شینوک از شرکت بوئینگ آمریکا است. 

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در ماه فوریه و در روزهای نخست حمله روسیه به اوکراین اعلام کرد که این کشور علاوه بر اختصاص ۱۰۰ میلیارد یورو به تجهیز نظامی خود، بودجه دفاعی خود را نیز به بیش‌تر از حداقلِ ۲ درصدی تولید ناخالص داخلی که کشورهای عضو ناتو نسبت به آن متعهد شده‌اند، افزایش خواهد داد. 

دولت ائتلافی حاکم آلمان و حزب اصلی رقیب در روز یکشنبه در رابطه با افزایش بودجه نظامی به توافق رسیدند. هرچند پارلمان این کشور هنوز این لایحه را تصویب نکرده است اما گمان می‌رود تصویب این لایحه در اسرع وقت و بدون هیچ مخالفتی صورت پذیرد. مقامات آلمان متفق‌القول هستند که به ارتش این کشور به دلیل سهل‌انگاری توجه کافی نشده است. 

کریستینه لامبرشت، وزیر دفاع آلمان،‌ به پارلمان این کشور گفت: «دولت خواهان خرید هلی‌کوپترهای شینوک شرکت بوئینگ است». وی افزود: «اهمیت این مدل بالگرد در ترابری نظامی اروپا اثبات شده است و با برخوردار بودن از این نوع بالگردها ما توان خود را در همکاری نظامی در سطح اروپا ارتقا خواهیم داد.»

 وزارت دفاع آلمان با اعلام قصد خود برای خرید ۶۰ فروند هلیکوپتر ترابری شینوک سی.اچ ۴۷ مدل اف، هیچ گونه اطلاعات مالی در این زمینه ارائه نکرده است. اما خبرگزاری رسمی آلمان از اختصاص حدود پنج میلیارد یورو از محل بسته ۱۰۰ میلیارد یورویی برای خرید هلی‌کوپترهای شینوک خبر داده است. 

 خانم لامبرشت در طی بحث پیرامون بودجه به قانونگذاران آلمانی گفت: «ما یک موقعیت تاریخی را در پیش رو داریم. ما میتوانیم جبران مافات و ارتش را دوباره احیا کنیم.»

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هلی‌کوپترهای شینوک سی‌اچ-۴۷ ارتش آمریکا زمین‌گیر شدند

۶۰ درصد سلاح‌های جدید ارتش آلمان کارآیی ندارد

تجهیز ارتش آلمان به «تیم مقابله با تهدیدهای سایبری»