مشکل ارتش آلمان برای خارج کردن هزاران گالن آبجو و شراب از افغانستان

آبجوهای آلمانی
آبجوهای آلمانی Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سخنگوی وزارت دفاع آلمان می‌گوید به دلیل اعمال محدودیت در خصوص نوشیدن الکل از سوی سربازان آلمانی در افغانستان، بیش از ۶۰ هزار بطری آبجو و شراب در پایگاه نیروهای آلمانی در افغانستان باقی مانده است.

آگهی

ارتش آلمان می‌گوید برای یک مشکل غیرمعمول لجستیکی که سربازانش در افغانستان با آن رو‌به‌رو هستند راه حل پیدا کرده است: خارج کردن چند هزار گالن آبجو و شراب از افغانستان.

سخنگوی وزارت دفاع آلمان روز دوشنبه اعلام کرد که تصمیم اخیر فرمانده آلمانی در افغانستان مبنی بر منع مصرف نوشیدنی‌های الکلی از سوی سربازان این کشور در افغانستان باعث شده تا مقدار زیادی شراب، آبجو و دیگر نوشیدنی‌های الکلی در انبار این نیروها باقی بماند.

سربازان آلمانی روزانه می‌توانند تنها ۲ قوطی آبجو یا معادل آن از دیگر نوشیدنی‌های الکی استفاده کنند. همین موضوع سبب شده تا حدود ۲۲ هزار و ۶۰۰ لیتر معادل ۶ هزار گالن الکل در اردوگاه نیروهای آلمانی در افغانستان باقی بماند. این در حالیست که در حال حاضر بیش از ۱۱ هزار سرباز آلمانی در این کشور حضور دارند که قرار است همه آنها به زودی این کشور را ترک کنند.

به دلیل موضوعات مذهبی و فرهنگی، ارتش آلمان نتوانسته این حجم از نوشیدنی‌های الکلی را بفروشد و مجبور است آنها را به کشور بازگرداند.

بعد از بررسی‌های بسیار، وزارت دفاع آلمان می‌گوید با یک پیمانکار غیرنظامی به توافق رسیده تا این نوشیدنی‌ها را از افغانستان خارج کنند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دانشمندان: مصرف روزانه یک لیوان آبجو به بهبود تنوع باکتری‌ روده مردان کمک می‌کند

«شادترین آبجو با طعم آزادی»؛ آبجوی فنلاندی ناتو به بازار آمد

کشف آثار آبجو در ظروف سفالی ۹ هزار ساله در چین