هلی‌کوپترهای شینوک سی‌اچ-۴۷ ارتش آمریکا زمین‌گیر شدند

یک هلیکوپتر شینوک CH-47 نیروی هوایی ایالات متحده و سربازان لیتوانی در تمرین نظامی ناتو
یک هلیکوپتر شینوک CH-47 نیروی هوایی ایالات متحده و سربازان لیتوانی در تمرین نظامی ناتو Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از مریم عباسی‌زاده
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ارتش آمریکا حدود ۴۰۰ فروند هلی‌کوپتر شینوک سی‌اچ-۴۷ را به‌دلیل انچه نقص فنی و احتمال آتش‌سوزی در موتور عنوان شده به آشیانه‌ها کشاند.

آگهی

ارتش آمریکا روز سه شنبه ۳۱ اوت اعلام کرد ناوگان هلی‌کوپترهای شینوک سی‌اچ-۴۷ خود را به‌دلیل نقص فنی و آتش‌سوزی موتورموقتا زمین‌گیر کرده‌ است. 

بدین‌ترتیب حدود ۴۰۰ فروند شینوک مسلح و مقاوم به‌دلیل آنچه که شرکت سازنده موتور «نامناسب بودن» واشر موتور اعلام کرده به آشیانه فراخوانده شدند. 

نشت بنزین تاکنون موجب چندین مورد آتش‌سوزی موتور در این هیلکوپترها شده و ارتش آمریکا با فراخواندن کلیه هلی‌کوپترها و تعویض قطعه مربوطه قصد دارد از سوانح احتمالی در آینده جلوگیری کند. 

«هانی‌ول»، سازنده موتورهای این هلی‌کوپترها گفته واشرهای مورد استفاده در برخی از موتورها که ساخت یک شرکت ثالث است، کارایی لازم را ندارند و باید تعویض شوند.

سینسیا اسمیث، سخنگوی نیروی‌زمینی ارتش آمریکا با تاکید بر اینکه سوانح مزبور موجب مرگ یا حتی زخمی شدن هیچ‌کدام از نیروها نشده از تعلیق پرواز کلیه هلی‌کوپترها تا حل‌شدن کامل مشکل خبر داد. 

ویژگی شینوک سی‌اچ-۴۷ ظرفیت بالای ترابری نظامی، در کنار توانایی ورود به صحنه جنگ به‌دلیل مسلح بودن و برخورداری از تجهیزات تسلیحاتی متناسب است.

این ناوگان دفاعی نماد جنگ‌های تحت رهبری ایالات متحده آمریکا از ویتنام تا خاورمیانه محسوب می‌شود و شرکت بوئینگ علاوه بر استفاده جنگی، این مدل بالگرد را برای استفاده درعملیات‌های امدادی و مقابله با حوادث طبیعی ساخته است. 

علاوه بر آمریکا و بریتانیا کشورهایی نظیر ایتالیا، کانادا و کره‌جنوبی هم از این مدل هلی‌کوپتر در ناوگان دفاعی خود استفاده می‌کنند. اوایل سال ۲۰۲۲ آلمان اعلام کرد در نظر دارد ۶۰ فروند از این مدل هلی‌کوپترها را خریداری کند.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آلمان ۶۰ فروند هلی‌کوپتر شینوک آز آمریکا می‌خرد

هلی کوپتربرهای فرانسوی را روسیه سفارش داد مصر خرید

ویدئوی برخورد و سقوط دو هلی کوپتر حامل ورزشکاران فرانسوی