محل سقوط هواپیمای مسافربری ناپدید‌ شده در نپال شناسایی شد

سقوط هواپیمای مسافربری شرکت تارا در نپال
سقوط هواپیمای مسافربری شرکت تارا در نپال Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نپال که هشت کوه از میان ۱۴ کوه بلند دنیا را در خود جای داده از کشورهایی است که بیشترین موارد سوانح هوایی در آن روی داده است.

آگهی

ارتش نپال روز دوشنبه ۳۰ مه اعلام کرد که محل سقوط هواپیمای خطوط هوایی این کشور را که روز گذشته با ۲۲ سرنشین ناپدید شده بود، شناسایی کرده است.

این هواپیمای کوچک توریستی از نوع «دی‌اچ‌سی-۶ توئین اوتر» که ساخته شرکت کانادایی «دی هاویلند» بود روز یکشنبه حدود بیست دقیقه پس از بلند شدن از فرودگاه مبدا از صفحه رادار محو شده بود.

به گفته شرکت هواپیمایی خصوصی تارا‌ایر، چهار تبعه کشور هند، دو آلمانی و شانزده شهروند نپالی، سرنشینان این هواپیما بوده‌‌اند که همگی در این حادثه جان باخته‌‌اند.

بر اساس آخرین گزارش مقامات محلی، تا کنون بقایای جسد ۱۴ نفر از سرنشینان هواپیما پیدا شده و عملیات برای یافتن مابقی اجساد ادامه دارد.

این هواپیما از شهر توریستی پوکارا در ۱۲۵ کیلومتری غرب کاتماندو، پایتخت نپال به سمت جومسوم در ۸۰ کیلومتری شمال غرب پوکارا که یک منطقه پربازدید گردشگری محسوب می‌شود در پرواز بود.

سخنگوی ارتش نپال روز دوشنبه با انتشار پیامی توییتری که حاوی تصاویری از لاشه متلاشی شده هواپیما بود تایید کرد که محل سقوط این هواپیما «توسط نیروهای جستجو و نجات» شناسایی شده است.

در این تصاویر قسمت‌هایی متلاشی شده از بدنه به همراه تکه‌ای که از دم هواپیما که شماره آن به وضوح قابل تشخیص است، دیده می‌شود.

بر اساس اطلاعات وب‌سایت «فلایت رادار» که پرواز هواپیما‌ها را ردیابی می‌کند، هواپیمای سانحه دیده با شماره ثبت 9N-AET نخستین پرواز خود را در آوریل سال ۱۹۷۹ انجام داده بود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری نپال نیز روز دوشنبه ضمن تایید شناسایی محل سقوط هواپیمای مسافربری شرکت تارا از اعزام پنج بالگرد به محل برای کمک به عملیات بازیافت و جمع‌آوری اجساد حادثه دیدگان خبر داد.

نپال که هشت کوه از میان ۱۴ کوه بلند دنیا را در خود جای داده از کشورهایی است که بیشترین موارد سوانح هوایی در آن روی داده است.

شرایط آب و هوایی نپال معمولا به صورت ناگهانی تغییر می‌کند و فرودگاه‌ها عمدتا در مناطق کوهستانی واقع شده‌اند که دسترسی به آنها سخت و دشوار است.

در سانحه هوایی دیگری که سال ۲۰۱۸ برای هواپیمای شرکت بنگلادشی «یو‌اس-بنگال» هنگام فرود در کاتماندو روی داده بود ۵۱ نفر از ۷۱ سرنشین این هواپیما جان خود را از دست دادند.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سیگار و ناراحتی شدید خلبان عامل اصلی سانحه هوایی نپال اعلام شد

پیدا شدن بقایای بالگرد نظامی آمریکا در نپال

کاهش ارتفاع شدید هواپیمای بوئينگ در آسمان نیوزیلند دست‌کم ۵۰ زخمی برجای گذاشت