کشتار کودکان دبستانی در تگزاس؛ شوهر معلم مدرسه فراق همسرش را تاب نیاورد

ادای احترام مردم به قربانیان حمله به دبستان راب در تگزاس
ادای احترام مردم به قربانیان حمله به دبستان راب در تگزاس Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از مریم عباسی‌زاده
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شوهر یکی از آموزگاران قربانی تیراندازی تگزاس فراق همسرش را تاب نیاورد و درگذشت. همزمان پلیس کانادا می‌گوید یک مرد مسلح مظنون را که در اطراف مدرسه‌ای در تورنتو پرسه می زده، از پای درآورده است.

آگهی

شوهر ایرما گارسیا، یکی از آموزگاران قربانی تیراندازی دبستانی در تگزاس طاقت نیاورد و دچار حمله قلبی شد. گزارش‌ها حاکی است که غم و اندوه فراق همسر موجب سکته قلبی و در نهایت مرگ جو گارسیا شده که حدود ۲۴ سال پیش با ایرما زندگی مشترک خود را آغاز کرده بود.

در کل این مدت ایرما آموزگار دبستان «راب» در شهرک کوچک مرزی «یوالده» بود که ۲ روز پیش تاریک‌ترین روز تاریخ خود را تجربه کرد. جوانی مسلح با حمله به این مدرسه ابتدایی دانش‌آموزان و آموزگاران را به رگبار بست و ۱۹ کودک و ۲ معلم را کشت.

حاصل این ازدواج ۴ فرزند بود؛ ۲ دختر و ۲ پسر ۱۲ تا ۲۳ ساله. آقای گارسیا یک روز پس از کشته‌شدن همسرش گفته بود ماموران پلیس به او گفته‌اند ایرما تا آخرین لحظه هم به‌فکر نجات دانش‌آموزانش بوده و سعی داشته با بغل کردن چند کودک مانع اصابت گلوله به آن‌ها شود.

در کارزار آنلاین کمک مالی به خانواده گارسیا تا پنج‌شنبه شب مبلغی حدود ۱.۶ میلیون دلار جمع‌آوری شده است. هدف اولیه این کارزار تنها جمع‌آوری ۱۰ هزار دلار بود. جو گارسیا در صفحه اینترنتی این کارزار با ستایش از ایثار و فداکاری همسرش، او را یک قهرمان توصیف کرده بود.

یکی از خویشاوندان نزدیک خانم گارسیا بر این باور است که سکته قبلی دلیل مرگ جو گارسیا بوده است. یکی دیگر از بستگان این زوج در حساب توئیتری خود «غم و اندوه» شدید را دلیل مرگ آقای گارسیا، ۲ روز پس از کشته شدن همسرش عنوان کرده است.

ایرما گارسیا و اوا میرالس، دیگر آموزگار قربانی این مدرسه بیش از ۵ سال بود که با هم درس می‌دادند و در مجموع ۴۰ سال سابقه معلمی این دو نفر بود.

مقامات تگزاس روز گذشته گفتند که مهاجم مسلح ۱۸ ساله بدون هیچ دردسری موفق شده بوده از ورودی اصلی وارد دبستان شود و هیچ نگهبانی هم مانع او نشده است. واکنش کند نیروهای ویژه پلیس و مداخله آن‌ها که حدود یک ساعت با آغاز تیراندازی فاصله داشته، انتقادات بسیاری را به‌ویژه از سوی خانواده کودکان قربانی برانگیخته است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

پلیس تورنتو یک مظنون مسلح را در نزدیکی یک مدرسه از پای درآورد

آمریکا در حالی در شوک این حمله فرو رفته که پلیس کانادا، همسایه شمالی این کشور می‌گوید یک مرد مظنون را که با اسلحه در یکی از محله‌های تورنتو پرسه می‌زده از پای درآورده است. مقامات تورنتو می‌گویند ۵ مدرسه در نزدیکی این محل قرار دارند و خواستار اتخاذ تدابیر پیشگیرانه سفت و سخت‌تری برای حفاظت از جان دانش‌آموزان شده‌اند.

پلیس تورنتو می‌گوید در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر مشاهده یک فرد مشکوک، ماموران وارد عمل شده‌اند. اطلاعات بیشتری در این باره منتشر نشده با این‌حال پلیس تورنتو پیش‌تر در حساب توییتری خود از گشودن آتش به سمت یک مظنون، که وی را مردی حدودا ۲۰ ساله توصیف کرده بود، و زخمی شدن وی خبر داده بود.

محل تیراندازی و کشته‌شدن این فرد تنها ۱۳۰ متر با مدرسه دولتی «ویلیام جی دیویس» فاصله دارد. ۵ مدرسه پیرامون این محل نیز موقتا و برای ساعاتی تعطیل شدند. تحقیقات در مورد این حادثه ادامه دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جو بایدن در واکنش به حادثه تیراندازی در کلرادو: باید اسلحه‌های تهاجمی را ممنوع کنیم

دبیرستانی در آمریکا که پذیرای مادران نوجوان محصل به همراه نوزادانشان است

قتل‌عام لویستون؛ پس از ۴۸ ساعت جستجو سرانجام «جسد» مظنون حمله پیدا شد