تعداد کشورهای اروپایی با موارد ابتلا به آبله میمون رو به افزایش است

تصویر میکروسکوپ الکترونی از ویریون‌های آبله میمون‌
تصویر میکروسکوپ الکترونی از ویریون‌های آبله میمون‌ Copyright AP Photo
نگارش از Mohsen Behzad Karimi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تعداد کشورهای اروپایی که موارد تایید شده آبله میمون را گزارش کرده‌اند رو به افزایش است و نشانه‌ها حاکی از آن است که مقامات بهداشت و درمان در این کشورها با این بیماری با جدیت بیشتری برخورد می‌کنند.

آگهی

با گسترش شیوع آبله میمون در اروپا یک مرد ۳۵ ساله در وین، پایتخت اتریش شنبه شب با علائم معمول این بیماری راهی بیمارستان شد.

تعداد کشورهای اروپایی که موارد تایید شده آبله میمون را گزارش کرده‌اند رو به افزایش است و نشانه‌ها حاکی از آن است که مقامات بهداشت و درمان در این کشورها با این بیماری با جدیت بیشتری برخورد می‌کنند، مخصوصا با تجربه همه‌گیری کرونا که همچنان نمی‌توان آن را پشت سر گذاشته قلمداد کرد .

در بلژیک مبتلایان احتمالی به آبله میمون موظف به قرنطینه ۲۱ روزه هستند اما افرادی که با این مبتلایان در تماس بوده‌اند نیازی به قرنطینه ندارند و تنها باید با زیر نظر گرفتن شرایط جسمی خود مراقب بروز نشانه‌های احتمالی بیماری باشند و تنها در صورت بروز این نشانه‌ها به قرنطینه بروند.

در بریتانیا نیز از مبتلایان درخواست شده تا ۲۱ روز خود را قرنطینه کنند و به این مبتلایان واکسن آبله تجویز شده است. گزارش‌ها حاکی از غافلگیری مراکز درمانی بریتانیا در پی شیوع این بیماری است.

با توجه به ادامه همه‌‌گیری کرونا و آثار به جا مانده از دوران اوج این همه‌گیری، ابتلا به آبله میمون فشار مضاعفی را بر شبکه درمان کشورها وارد می‌کند.

بنا بر گزارش ای.سی.دی.سی، مرکز اروپایی کنترل و پیشگیری بیماری، کشورهای پرتغال، اسپانیا و بریتانیا تاکنون بیشترین میزان مبتلایان به آبله میمون را گزارش کرده‌اند. هرچند تعدا مبتلایان هنوز بسیار اندک است اما انتظار می‌رود کشورهای بیشتری در هفته‌های پیش رو موارد ابتلا به آبله میمون را گزارش کنند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آبله میمون در رادار سازمان جهانی بهداشت؛ ۳۰ مورد مشکوک در اسپانیا و پرتغال شناسایی شد

رفع شلوغی و بی‌نظمی‌های زندگی باعث بهبود سلامت روان شما می‌شود

سکته مغزی چیست؟ چه علائم و درمان‌هایی دارد؟