آمریکا؛ فرد مسلحی که ۱۰ نفر را در حمله «نژادپرستانه» کشت، تحت نظر بوده است

تیراندازی در شهر بوفالو آمریکا
تیراندازی در شهر بوفالو آمریکا Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رویترز در گزارشی به نقل از فرماندار ایالت نیویورک آورده است که فرد مهاجم از دوران دبیرستان به دلیل تمایلات افراطی تحت نظر مقامات بوده است.

آگهی

مقامات ایالت نیویورک در آمریکا روز یکشنبه تحقیقات بیشتری را در خصوص نحوه و انگیزه کشتار ۱۰ شهروند این ایالت به دست یک جوان هجده‌ساله سفید‌پوست آغاز کردند.

رویترز در گزارشی به نقل از فرماندار ایالت نیویورک آورده است که فرد مهاجم از دوران دبیرستان به دلیل تمایلات افراطی تحت نظر مقامات بوده است.

فرد مهاجم که پیتون گندرون نام دارد روز شنبه پس از تیراندازی و کشتن ۱۰ نفر در یک خواربارفروشی واقع در محله سیاه پوستان شهر بوفالو با پلیس درگیر و در نهایت دستگیر و بازداشت شد.

این فرد ظاهرا پیش از اقدام خشونت‌آمیز که با به تن داشتن جلیقه ضد گلوله و کلاه امینی و توسط یک سلاح خودکار صورت گرفت مانیفستی نژادپرستانه را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود.

وی در زمان حمله نیز از تیراندازی در بیرون و داخل فروشگاه تصاویری ویدیویی به زنده در اینترنت و شبکه‌های احتماعی پخش کرده است.

پلیس و مقامات محلی در نخستین واکنش به این حادثه اقدام فرد مهاجم را متاثر از «نفرت، تفکرات افراطی» و با انگیزه «نژادپرستانه» دانسته و اعلام کرده‌اند که تحقیقات تکمیلی در این خصوص در دست انجام است.

کمیسر پلیس بوفالو روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: «شواهدی که تاکنون در اختیار ما قرار گرفته نشان می‌دهد که فرضیه مطرح شده درست است؛ این یک جنایت نفرت‌انگیز و نژادپرستانه مطلق است که تحت پیگرد قرار خواهد گرفت.»

به گفته مقامات مسئول در ایالت نیویورک ۱۱ نفر که در این حمله هدف تیراندازی قرار گرفتند سیاه پوست و دو نفر سفیدپوست بوده‌اند. این در حالیست که در میان کشته شدگان حادقه هنوز تفکیک نژادی صورت نگرفته است.

تیراندازی بوفالو به دنبال موارد متعدد دیگر تیراندازی و کشتار شهروندان بی‌گناه با انگیزه نژادی در سال‌های اخیر روی داده است. از جمله این موارد می‌توان به تیراندازی در کنیسه پیتسبورگ در اکتبر سال ۲۰۱۸ و یا حمله یک فرد سفید پوست در آتلانتا به آسیایی‌تبارها اشاره کرد که در مجموع حدود بیست کشته برجای گذاشت.

به گفته فرماندار نیویورک اسلحه استفاده شده در تیراندازی شهر بوفالو به طور قانونی خریداری شده بود اما بر خلاف قوانین و به شکل غیرقانونی دستکاری شده و ظرفیت آن افزایش داده شده بود.

یک مسئول دفتر محلی اف بی آی (اداره تحقیقات فدرال) در بوفالو تاکید کرد که این حمله به عنوان «جنایت مرتبط با نفرت» و همچنین به منزله «اقدامی خشونت‌آمیز و افراطگریانه با انگیزه نژادی» تحت قوانین فدرال مورد بررسی قرار می گیرد.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز شنبه در بیانیه‌ای این تیراندازی را «نفرت‌انگیز» خواند و محکوم کرد.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زندانبان زن و زندانی خطرناک در آمریکا ناپدید شدند

جوخه تیرباران به جای صندلی الکتریکی؛ چرا شیوه اعدام زندانی آمریکایی تغییر کرده است؟

جو بایدن در واکنش به حادثه تیراندازی در کلرادو: باید اسلحه‌های تهاجمی را ممنوع کنیم