اعتراض به افزایش قیمت‌ها در ایران با شعار علیه خامنه‌ای و رئیسی؛ ایرنا از بازداشت معترضان خبر داد

عکس تزئینی است
عکس تزئینی است Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا با تأیید گزارش‌ها درباره برگزاری تجمعات اعتراضی در شهرهای مختلف کشور و بازداشت شماری از معترضان، مدعی «پایان تجمعات و بازگشت آرامش» شد.

آگهی

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا با تأیید گزارش‌ها درباره برگزاری تجمعات اعتراضی در شهرهای مختلف کشور و بازداشت شماری از معترضان، مدعی «پایان تجمعات و بازگشت آرامش» شد.

تجمعات اعتراضی روز پنج‌شنبه پس از اعلام رسمی بهای برخی اقلام اساسی مردم از جمله لبنیات، مرغ و تخم‌مرغ توسط دولت ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران آغاز شد.

به گزارش ایرنا، اعتراض‌های خیابانی به «اجرای قانون اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها» پنج‌شنبه شب در شهرهای مختلف ایران از جمله فشاپویه، اندیمشک، دزفول، ایذه، درود، شهرکرد، جونقان و یاسوج به وقوع پیوسته است. به این ترتیب دامنه اعتراض‌ها استان‌های تهران، خوزستان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد را در برگرفته است.

این تجمعات خیابانی که در اعتراض به افزایش قیمت مواد غذایی به وقوع پیوسته است، با شعارهایی علیه علی خامنه‌ای، رهبر ایران و ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران همراه شدند.

اگرچه شمار افراد بازداشت شده در این تجمعات اعتراضی مشخص نیست اما ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی حکایت از آن دارند که نیروهای امنیتی و انتظامی در این تجمعات از گاز اشک‌آور و در مواردی تیراندازی استفاده کرده‌اند.

بر اساس گزارش ایرنا، دست‌کم ۵۰ نفر در اعتراضات شهرستان درود لرستان، ۱۵ نفر در اعتراضات شهر دزفول خوزستان، ۷ نفر در اعتراضات یاسوج کهگیلویه و بویراحمد بازداشت شده‌اند.

خبرگزاری دولتی ایران بر این نظر است که افراد بازداشت شده «تلاش داشتند با سر دادن شعارهای تند، اعتراضات را به سمت تخریب اموال عمومی ببرند.»

در هر حال ویدئوهای ارسالی از داخل ایران حکایت از آن دارند که معترضان خواستار بازگشت قیمت‌ها به گذشته و کناره‌گیری سران حکومت هستند.

در این ویدئوها که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، معترضان ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران را به «عدم توانایی در برآورده کردن شعارهایش» متهم می‌کنند.

آقای رئیسی در جریان برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، مبارزه با گرانی و حل مشکلات معیشتی مردم را شعار اصلی کارزار انتخاباتی خود انتخاب کرده بود.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

پیشتر هم گزارش‌هایی از برگزاری تجمعات اعتراضی در ایران در روزهای گذشته منتشر شده بودند. به گفته برخی از شاهدان، ماموران انتظامی و امنیتی برای پایان دادن به این اعتراضات به خشونت متوسل شده‌اند.

معلمان و کارگران از جمله فعالان صنفی در ایران بودند که در روزهای گذشته برای به دست آوردن مطالبتشان تجمعات اعتراضی برگزار کردند، اعتراضاتی که به بازداشت شماری از آن‌ها انجامید.

بر اساس برخی گزارش‌ها، دسترسی مردم به اینترنت در مناطقی که اعتراضات خیابانی به وقوع پیوسته، همراه با اختلال بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تجمع سراسری معلمان در ایران؛ پلیس بوشهر برخی از تجمع‌ کنندگان را بازداشت کرد

حبس چندین ساعته خبرنگاران «فردای اقتصاد» و واکنش قوه قضائیه؛ فرضیه‌های مطرح چیست؟

بازدید ۳۰ میلیونی؛ شروین حاجی‌پور با «آشغال» هم رکورد زد