تیراندازی خونین در روسیه؛ دو کودک و یک مربی جوان مهد کودک کشته شدند

روسیه (عکس آرشیوی است)
روسیه (عکس آرشیوی است) Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقام‌های شهر اولیانوفسک، واقع در روسیه از تیراندازی مردی در یک مهد کودک خبر دادند که در جریان آن دو کودک و یک مربی کشته شدند.

آگهی

مقام‌های شهر اولیانوفسک، واقع در روسیه از تیراندازی مردی در یک مهد کودک خبر دادند که در جریان آن دو کودک و یک مربی کشته شدند.

دیمیتری کمال، سخنگوی فرمانداری اولیانوفسک، روز سه‌شنبه با تایید کشته شدن سه نفر در جریان این تیراندازی اعلام کرد که ضارب در پایان تیراندازی خودکشی کرده است.

او با بیان اینکه سن دقیق این کودکان کشته شده مشخص نیست، گفت که آنها احتمالا بین سه تا شش سال داشتند. و افزود که بازرسان در محل حضور داشتند.

برخی خبرگزاری‌های روسی به نقل از پلیس اعلام کردند که دلیل این تیراندازی احتمالا اختلاف خانوادگی بوده و مربی کشته شده جوان بوده و دو کودک جانباخته نیز چهار و شش ساله بوده‌اند.

اخبار غیررسمی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی روسیه نیز روایت کرده‌اند که ضارب در زمان زنگ تفریح کودکان و با یک قبضه تفنگ ساچمه‌ای وارد مهد کودک شده است.

تیراندازی‌های مرگبار و بسیار نادر، به‌ویژه در مدارس، در سال‌های اخیر در روسیه افزایش یافته تا جایی که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور با ابراز نگرانی از بروز آن، این پدیده را «انحرافی که از ایالات متحده وارد شده» توصیف کرده بود. او همچنین تلاشی را برای تشدید سخت‌گیری‌های قانونی در قبال حمل اسلحه کلید زد.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

طی یک سال اخیر و در سپتامبر ۲۰۲۱، یک دانشجوی ۱۸ ساله با تفنگ ساچمه‌ای، شش تن را در محوطه دانشگاه کشت و حدود ۳۰ نفر را زخمی کرد. همچنین، در ماه مه ۲۰۲۱ نیز یک جوان ۱۹ ساله در مدرسه قدیمی خود تیراندازی کرد و هفت دانش آموز و دو معلم را کشت. مرگبارترین حادثه تیراندازی هم به اکتبر ۲۰۱۸ باز می‌گردد که طی آن یک دانش آموز دبیرستانی ۱۹ نفر را کشت و سپس خودکشی کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سنای آمریکا پس از سی سال اولین گام برای اصلاح قانون کنترل اسلحه را برداشت

تیراندازی در جنوب غربی آلمان یک کشته و چند مجروح بر جای گذاشت

شش نفر از جمله یک کودک در حادثه تیراندازی در بریتانیا کشته شدند