افزایش شدید نژادپرستی «سفیدپوستان برتری‌طلب» در ارتش کانادا

ارتش کانادا
ارتش کانادا Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نتایج یک گزارش دولتی نشان می‌دهد که گروه‌های افراط‌گرای نژادپرست در ارتش کانادا به شکل نگران‌کننده‌ای گسترش یافته‌اند و شرایط دشواری را برای افراد غیربومی ایجاد کرده‌اند.

آگهی

وزیر دفاع کانادا تایید کرد که نژادپرستی سیستماتیک در ارتش این کشور وجود دارد و این مسئله باید به صورت ریشه‌ای مورد بررسی و تغییر قرار گیرد.

بر اساس گزارشی که هیئت مشورتی چهارنفره دولت کانادا منتشر کرده است شمار برتری‌طلبان سفیدپوست و سایر افراط‌گرایان در ارتش کانادا با سرعت نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است و فرماندهان کانادایی هم اقدامات کافی برای ریشه‌کن کردن این باورها انجام نداده‌اند.

بر اساس این گزارش،  نژادپرستی گسترده‌ در میان تمام رده‌های نظامی ارتش کانادا علیه سیاه‌پوستان، مسلمانان، یهودیان و همچنین اقلیت‌های جنسی مانند همجنس‌گرایان از سوی بومیان سفیدپوست کانادایی مشاهده می‌شود.

آنیتا آناند، وزیر دفاع کانادا که خود اصالت هندی دارد در یک نشست خبری ضمن تایید این نژادپرستی خاطرنشان کرد که مجموعا ۲۵۶ میلیون دلار آمریکا در بودجه اخیر دولت فدرال برای تغییر فرهنگ و نگرش در ارتش در نظر گرفته شده است.

گزارش منتشر شده که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های کانادایی داشته همچنین نشان می‌دهد که علاوه بر بدرفتاری جنسی و خشونت، جرایم ناشی از نفرت، رفتارهای افراطی و وابستگی به گروه‌های برتری طلب سفید پوست به شدت در ارتش کانادا در حال افزایش است.

این گزارش همچنین تاکید دارد که اعضای گروه‌های افراطی در پنهان کردن فعالیت‌ها و وابستگی‌های خود حرفه‌ای‌تر شده‌اند، برای مثال از رمزگذاری و دارک‌نت استفاده می‌کنند. این در حالی است که تلاش‌های ارتش برای شناسایی گروه‌ها یا افراد افراطی هنوز بسیار ناکارآمد است.

اد فیچ، عضو هیئت مشاورانی که مسئولیت تهیه این گزارش را برعهده داشت می‌گوید رهبران نظامی هنوز به اندازه کافی درباره این گروه‌ها، که چه کسانی هستند و کجا هستند، اطلاعات ندارند. او همچنین تاکید کرد که برای پاکسازی و مقابله با چنین عقاید افراطی به تلاشی هماهنگ نیاز است.

در طول ۲۰ سال گذشته، حدود ۲۵۸ توصیه ناشی از ده‌ها تحقیق برای پرداختن به تنوع، شمول، احترام و رفتار حرفه‌ای در ارتش ارائه شده است.

ساندرا پرون، یکی دیگر از اعضای گروهی که مسئولیت این گزارش را برعهده داشته می‌گوید: «زمانی که گروه ما تلاش می‌کرد تا پیشرفت در این توصیه‌ها را شناسایی کند، متوجه شد که بسیاری از آنها «بسیار ضعیف» اجرا شده و یا صرفا بایگانی شده‌اند و کسی کاری به کار آنها نداشته است.»

هیئت مشاوره که این گزارش را منتشر کرده ۱۳ توصیه خاص برای اصلاح این رویه ارائه کرده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

ژنرال وین ایر، رئیس ستاد مشترک ارتش در واکنش به این گزارش می‌گوید: «چالش اصلی این است زمانی که این گروه‌ها مرکز توجه قرار می‌گیرند نام و نماد خود را تغییر می‌دهند و همین مسئله مقابله با آنها را دشوارتر می‌کند.» 

او همچنین در ادامه افزود: «از آنجایی که گروه‌های نفرت‌ به جریان اصلی جامعه ما تبدیل می‌شوند، باید بسیار هوشیار باشیم و به آموزش خود در مورد اینکه این نشانه‌ها و نمادها چیست ادامه دهیم.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آیا پوشش اخبار اوکراین در رسانه‌های جهان همراه با «نژادپرستی» است؟

معترضان به نژادپرستی در آستانه سالگرد قتل جورج فلوید در مینیاپولیس راهپیمایی کردند

دانشجویی در اوتاوای کانادا مادر و فرزندانش را با چاقو به قتل رساند