برگزاری یکصد و دهمین سالگرد تولد کیم ایل سونگ با حضور کیم جونگ اون در پیونگ یانگ

مراسم سالگرد تولد کیم ایل سونگ، بنیانگذار کره شمالی
مراسم سالگرد تولد کیم ایل سونگ، بنیانگذار کره شمالی Copyright 朝鮮通信社/KCNA via KNS
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در این مراسم که با حضور جمعیت گسترده‌ای از مردم وفادار به خاندان کیم در پایتخت کره شمالی برگزار شد، رهبر کره شمالی برای حاضران در این راه‌پیمایی دست تکان داد.

آگهی

 کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روز شنبه ۱۶ آوریل در رژه غیرنظامی عظیم در پیونگ یانگ شرکت و مراسم سالگرد تولد پدربزرگ خود را جشن گرفت. تولد کیم ایل سونگ پدر بزرگ رهبر کنونی کره شمالی که بنیانگذار کره شمالی به شمار می‌رود همواره در این کشور ارج نهاده می‌شود. 

در مراسم امسال سالگرد تولد کیم ایل سونگ هزاران نفر از مردم در نمایشی از پیش طراحی شده وفاداری خود را به خانواده کیم نشان دادند. 

رسانه‌های دولتی کره شمالی هیچ اظهار نظری از رهبر این کشور در حاشیه این مراسم منتشر نکرده‌اند و به نظر می‌رسد او بدون اینکه سخنرانی در این برنامه داشته در آن شرکت کرده است. این در حالیست که بسیاری انتظار داشتند کره شمالی با انجام یک آزمایش هسته‌ای جدید و یا رونمایی از دست‌آورد‌های نظامی خود این روز را ارج نهد. این تحلیل به ویژه از آنجا شدت گرفته بود که در هفته‌های اخیر تحرکات نظامی و آزمایش‌های موشکی پیونگ یانگ گسترش یافته و نگرانی همسایگان این کشور را برانگیخته بود. 

تصاویر ماهواره‌ای در هفته‌های اخیر نشان می‌داد که این کشور خود را برای برگزاری یک رژه نظامی بزرگ در پیونگ یانگ آماده می‌کند. همچنین برخی از ناظران بر این باورند که ممکن است این کشور در روز ۲۵ آوریل که سالگرد تاسیس ارتش کره شمالی است پیشرفته‌ترین سلاح‌های خود را در زرادخانه هسته‌ای همچون موشک‌های بالستیک قاره‌پیما به نمایش بگذارد. 

تصاویری که از سوی رسانه‌های دولتی کره شمالی منتشر شده نشان می‌دهد که کیم از بالکن به سمت میدان کیم ایل سونگ که به نام پدربزرگش نام‌گذاری شده دست تکان می‌دهد. این در حالیست که جمعیتی عظیم از مردم در حالی‌های گل‌های پلاستیکی قرمز در دست دارند و شعارهایی در حمایت از حکومت این کشور سر می‌دهند در خیابان‌ها در حال راهپیمایی هستند. 

تولد کیم ایل سونگ مهمترین تعطیلات ملی در کره شمالی است، جایی که خانواده کیم از زمان تاسیس این حکومت در سال ۱۹۴۸ تحت یک نظام اقتدارگرا در آنجا حکومت می‌کنند. جشن‌های یکصد و دهمین سالگرد تولد او در حالی برگزار شد که نوه او پس از چند سال دست کشیدن از برنامه‌های هسته‌ای بار دیگر به سمت گسترش توان و قدرت اتمی کشور حرکت می‌کند. پس از آنکه گفتگوهای دونالد ترامپ با رهبر کره شمالی در سال ۲۰۱۸ بی‌نتیجه باقی ماند و چیزی جز چند قاب عکس از آن دیدارها باقی نمانده، پیونگ یانگ تصمیم گرفت بار دیگر به رویکرد پیشین خود باز گردد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

کارشناسان می‌گویند نمایش‌های کیم در حوزه نظامی احتمالا ناشی از مشکلات در سیاست داخلی است چرا که او پس از یک دهه حضور در قدرت دستاوردهای قابل توجهی دیگر برای ارائه به مردم خود ندارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کیم به معروف‌ترین گوینده خبری کره شمالی خانه‌ای مجلل هدیه داد

کیم جونگ اون: کره شمالی قدرت تهاجمی فوق‌العاده‌ای دارد

پوتین یک لیموزین لوکس ساخت روسیه را به کیم جونگ اون هدیه داد