ماموران دادستانی فرانسه از محل تولید پیتزاهای آلوده به باکتری «ای کولی» بازرسی کردند

نمونه ای از پیتزاهای بیتونی
نمونه ای از پیتزاهای بیتونی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ماموران دادستانی پاریس روز چهارشنبه محل کارخانه اصلی تولید پیتزاهای بیتونی در شهر کودری را مورد بازرسی قرار دادند. تا امروز باکتری ای کولی موجود در این پیتزاها جان دو کودک را گرفته است.

آگهی

ماموران دادستانی پاریس صبح چهارشنبه به منظور تجسس و بازرسی از کارخانه اصلی تولید پیتزاهای منجمد بیتونی به کودری، در حومه شهر لیل، شمال فرانسه رفتند.

پیتزاهای منجمد بیتونی در روزهای اخیر در فرانسه خبرساز شده است. آزمایش ها نشان می‌دهند که در برخی از پیتزاهای تولیدی این کارخانه باکتری «ای کولی» وجود دارد. تا کنون دو کودک در اثر خوردن پیتزاهای «فرش آپ» بیتونی و ابتلا به باکتری ای کولی درگذشته‌اند.

باکتری «اشرشیا کولی» موسوم به E. coli یکی از باکتری هایی است که در دستگاه گوارش پستانداران زندگی می‌کند.

سویه‌های مختلفی از این باکتری که در بدن حیوانات، خصوصا گاوها هستند می‌توانند در فرآیند طبیعی در صورت ورود به بدن انسان عارضه ایجاد کنند.

چنین سویه‌هایی، اغلب در افراد بالغ هیچ نوع بیماری‌ ایجاد نکرده یا حداکثر با یک اسهال ساده پایان می یابند. اما همین سویه‌ها می‌توانند در گروه‌های خاصی از کودکان خردسال تا افرادی که بیماری‌های ایمنی و خاص دارند، منجر به بیماری‌های جدی و خطرناک یا حتی مرگ شوند.

دادستانی پاریس در روند تحقیقات قضایی، بیتونی را به «قتل غیر عمد»، «فریبکاری و به خطر انداختن جان دیگران» متهم کرده است. 

روزنامه محلی «صدای شمال» چاپ شهر لیل فرانسه می گوید «در بازرسی‌های جدید از کارخانه بیتونی معلوم شد تا چه اندازه هنوز کنترل مداوم کارخانه های تولیدکننده مواد غذایی ضرروی و واجب است.» بازرسان دادستانی موارد زیادی از عدم رعایت مسايل بهداشتی، از جمله حضور جوندگان در محل کارخانه ثبت کرده اند.

از اواخر ماه فوریه نمونه‌هایی از باکتری‌های «ای کولی» در پیتزاهای «فرش آپ» شرکت بیتونی مشاهده شد. به گفته رسانه های فرانسوی در مجموع ۵۰ مسمومیت شدید غذایی از پیتزاهای بیتونی در فرانسه ثبت شده است که ۴۸ مورد را کودکان تشکیل می دهند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قوانین عجیب فرانسه؛ از ممنوعیت برهنگی در خانه تا مخالفت والدین با ازدواج فرزندان

تنها راهی که دشمنان ناپلئون می‌توانستند او را شکست دهند چه بود؟

آثار هنرمندان گمنام و سرشناس ایرانی در نمایشگاه «بنیاد فرح پهلوی» در پاریس