ارتش اسرائیل رویکرد جدید «تهاجمی» خود را در برابر فلسطینی‌ها آغاز کرد

ارتش اسرائیل بارها به اردوگاه جنین در کرانه باختری هجوم برده است
ارتش اسرائیل بارها به اردوگاه جنین در کرانه باختری هجوم برده است Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ارتش اسرائیل اعلام کرد که از روز دوشنبه ۱۱ آوریل عملیات جدیدی را در اردوگاه جنین در کرانه باختری آغاز کرده است تا با فلسطینی‌هایی که گمان می‌برد از ظرفیت اقدام‌های ضد امنیتی علیه اسرائیلی‌ها برخوردار هستند، مقابله کند.

آگهی

ارتش اسرائیل اعلام کرد که از روز دوشنبه ۱۱ آوریل عملیات جدیدی را در اردوگاه جنین در کرانه باختری آغاز کرده است تا با فلسطینی‌هایی که گمان می‌برد از ظرفیت اقدام‌های ضد امنیتی علیه اسرائیلی‌ها برخوردار هستند، مقابله کند.

دولت اسرائیل در پی حمله مسلحانه یک مرد فلسطینی به شهروندان اسرائیلی در یک بار شبانه در تل‌آویو که پنج‌شنبه شب ۷ آوریل رخ داد و سه کشته و چندین زخمی به همراه داشت، اعلام کرد که رویکرد خود را در برابر فلسطینی‌ها از حالت «تدافعی» به حالت «تهاجمی» تغییر می‌دهد.

نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل روز یک‌شنبه گفت که دولتش به ارتش این کشور برای مقابله با اقداماتی که امنیت اسرائیلی‌ها را به خطر می‌اندازد، اختیار داده است.

هم‌زمان با اعلام سیاست جدید اسرائیل در قبال فلسطینی‌ها، نظامیان این کشور روز یکشنبه ۱۰ آوریل به اردوگاه جنین هجوم بردند که در پی این هجوم یک فلسطینی کشته و چندین نفر هم زخمی و بازداشت شدند.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرده است که هزاران فلسطینی روز دوشنبه در مراسم تشییع جنازه این نوجوان ۱۷ ساله در اردوگاه جنین شرکت کردند، از جمله مردان مسلحی که تیراندازی هوایی می‌کردند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، ارتش اسرائیل هفته گذشته هم با ورود به اردوگاه جنین، سه فردی را که گفته شده مسلح بوده‌اند، کشت.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

چند روز پس از این اقدام ارتش اسرائیل، رعد فتحی حازم که یکی از اهالی اردوگاه جنین بود به بار شبانه در تل‌آویو حمله کرد. البته دو هفته پیش از این هم یک فلسطینی جوان ساکن جنین، عملیات مسلحانه‌ای را علیه اسرائیلی‌ها انجام داده بود.

در هر حال گزارش‌های خبری از کشته شدن چهار فلسطینی در حوادث جداگانه روز یکشنبه حکایت دارند.

با افزایش تنش‌ها میان فلسطینی‌ها و اسرائیل در روزهای گذشته که منجر به کشته و زخمی شدن از هر دو طرف شده است، ابو معاذ، سخنگوی گردان جنین، روز یکشنبه از آماده باش اردوگاه جنین خبر داد و از شبه نظامیان محلی خواست تا برای «مقابله با تهاجم احتمالی» نیروهای اسرائیلی بسیج شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یک نوجوان ۱۷ ساله فلسطینی به ضرب گلوله سربازان اسرائیلی کشته شد

دولت ائتلافی اسرائیل و خطر فروپاشی؛ آیا نتانیاهو پیشنهاد انحلال پارلمان را ارائه خواهد کرد؟

اسرائیل مقررات موجود در بیت‌المقدس شرقی را حفظ می‌کند