افغانستان؛ انفجار در بزرگترین مسجد کابل دست کم شش زخمی به جا گذاشت

عکس آرشیوی از یک نمازگزار در یکی از مساجد افغانستان
عکس آرشیوی از یک نمازگزار در یکی از مساجد افغانستان Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از خبرآنلاین
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این حادثه در حالی توجه رسانه‌های بین‌المللی را به خود جلب کرده که منابع مطلع در افغانستان از انفجار دیگری در سرای شهزاده، بزرگ‌ترین مرکز مبادله ارز در کابل خبر داده‌ بودند.

آگهی

رسانه‌های بین‌المللی و منابع داخلی در افغانستان روز چهارشنبه از وقوع انفجار در بزرگترین مسجد کابل، پایتخت این کشور خبر دادند.

فرانس‌پرس به نقل از یک منبع پلیس در کابل اعلام کرد که دست کم شش نفر در جریان این انفجار که با پرتاب نارنجک صورت گرفته زخمی شده‌اند.

انفجار بنا به آنچه فرانس‌پرس‌ گزارش کرده اندکی پس از آغاز نماز ظهر در مسجد پل‌خشتی و در روزهای آغازین ماه رمضان صورت گرفته است.

سخنگوی پلیس کابل ضمن اشاره به دستگیری یک فرد مظنون به دست داشتن در این انفجار به خبرگزاری فرانسه گفت: «انفجار بر اثر پرتاب یک نارنجک به داخل مسجد پل‌خشتی روی داده و در جریان آن شش نفر مجروح شده‌اند.»

وزارت داخله دولت طالبان نیز با تایید این خبر اعلام کرد که انفجار در مسجد پل‌خشتی کشته بر جای نگذاشته و تنها شش نمازگزار در جریان این حادثه زخمی شده‌اند.

این حادثه در حالی توجه رسانه‌های بین‌المللی را به خود جلب کرده که پیشتر منابع مطلع در افغانستان از انفجار دیگری در سرای شهزاده، بزرگ‌ترین مرکز مبادله ارز در کابل خبر داده‌ بودند. 

طلوع نیوز به نقل از وزارت داخله دولت طالبان اعلام کرده که انفجار با پرتاب بمب دستی از سوی یک دزد در طبقه نخست سرای شهزاده صورت گرفته و در جریان آن بیش از ۵۰ نفر زخمی شده‌اند.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

فرانس‌پرس در گزارش خود از انفجار مسجد پل‌خشتی آورده است که امنیت در افغانستان پس از به قدرت رسیدن طالبان در ماه اوت گذشته نسبت به قبل از این دوره بهبود یافته است.

این گزارش همچنین یادآور شده است که برغم بهبود نسبی شرایط امنیتی هر از گاهی حملاتی به صورت پراکنده در نقاط مختلف افغانستان روی می‌دهد که شاخه خراسان گروه موسوم به خلافت اسلامی، داعش عمدتا مسئولیت آنها را بر عهده می‌گیرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افغانستان؛ حمله با نارنجک به عبادتگاه سیک‌ها در کابل دست کم ۹ کشته و مجروح به جا گذاشت

داعش مسئولیت انفجار اتوبوس بمب‌گذاری شده در شهر کابل را پذیرفت

تعداد کشته‌شدگان حمله انفجاری در خانقاه صوفیان در کابل به ۶۶ نفر رسید