در پی حمله با چاقو در حرم امام هشتم شیعیان دست‌کم یک طلبه کشته شد

عکس تزئینی است
عکس تزئینی است Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقام‌های قضایی و امنیتی ایران تأیید کردند که در پی حمله با چاقو در حرم امام هشتم شیعیان در شهر مشهد، دست‌کم یک طلبه به نام «محمد اصلانی» جان خود را از دست داده است.

آگهی

مقام‌های قضایی و امنیتی ایران تأیید کردند که در پی حمله با چاقو در حرم امام هشتم شیعیان در شهر مشهد، دست‌کم یک طلبه به نام «محمد اصلانی» جان خود را از دست داده است.

در این حمله که روز سه‌شنبه ۱۶ فروردین (۵ مارس) انجام شد، سه طلبه هدف حمله با چاقو قرار گرفته‌اند.

خبرگزاری تسنیم ابتدا تعداد کشته شدگان را ۲ نفر ذکر کرد که محمدحسین درودی، دادستان مشهد این خبر را رد کرد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، دو طلبه دیگر که هدف این حمله قرار گرفته‌اند به بیمارستان منتقل شده‌اند.

بر اساس گزارش رسانه‌های ایران، ضارب بلافاصله پس از این اقدام، بازداشت شده است.

دادستان مشهد با اعلام اینکه ضارب، فردی تبعه خارجی است، ارائه اطلاعات تکمیلی این حادثه را به پس از تحقیقات کامل موکول کرد. البته او به ملیت فرد بازداشت شده، اشاره نکرده است.

آقای درودی همچنین از بازداشت «۴ همدست» ضارب خبر داد.

ایرنا به نقل از یک منبع آگاه، ضارب را با نام اختصاری «ل.م» معرفی کرد که ساکن منطقه «قلعه ساختمان» بوده است، منطقه‌ای که سه طلبه‌ای که هدف حمله قرار گرفته‌اند هم ساکن آن بوده‌اند.

ایرنا به نقل از ساکنان منطقه قلعه ساختمان اعلام کرد که ضارب دارای اختلالات روحی بوده است.

اما محسن داوری، فرماندار مشهد به ایرنا گفته است که فردی تحت تاثیر «تفکرات استکبار جهانی و تکفیری» حمله روز سه‌شنبه در حرم امام رضا، امام هشتم شیعیان را مرتکب شده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

سازمان اطلاعات سپاه خراسان رضوی هم در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه تحقیقات از ضارب توسط عوامل امنیتی در حال انجام است، توصیه کرد که نظر به اهمیت و حساسیت‌های موجود در پرونده و ادامه بازجویی‌های تخصصی از ضارب، از هرگونه «گمانه‌زنی‌های نامعتبر» در این خصوص پرهیز شود.

رسانه‌های ایران، ۳ روز پیش هم از کشته شدن دو روحانی اهل سنت در گنبدکاووس به نام‌های «گل محمد آخوند پژمان» و «عبدالرحمان آخوند خوجه» با سلاح گرم خبر داده بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جسد یکی از دو مظنون حملات مرگبار به بومیان کانادا پیدا شد

سایت فرودگاه مشهد با عکس اعتراض‌های دی ماه هک شد

خشونت‌ علیه روحانیون در ایران؛ به دو طلبه در قم حمله شد