درخواست احزاب مخالف دولت برای عضویت سوئد در ناتو

ماگدالنا اندرسون، نخست وزیر سوئد
ماگدالنا اندرسون، نخست وزیر سوئد Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خانم اندرسون پس از نشست با سران احزاب مخالف دولت در جمع خبرنگاران گفت که مهمترین عامل برای امنیت سوئد و این منطقه از اروپا این است که دولت‌ها یک سیاست بلندمدت و باثبات داشته باشند.

آگهی

ماگدالنا اندرسون، نخست وزیر سوئد، درخواست‌ احزاب مخالف دولت برای بررسی طرح پیوستن این کشور به ناتو را رد کرد و گفت که پذیرش این درخواست پس از حمله روسیه به اوکراین باعث بی‌ثباتی اروپا می‌شود.

خانم اندرسون پس از نشست با سران احزاب مخالف دولت در جمع خبرنگاران گفت که مهمترین عامل برای امنیت سوئد و این منطقه از اروپا این است که دولت‌ها یک سیاست بلندمدت و باثبات داشته باشند.  

در مقابل، اولف کریسترسون، رهبر حزب میانه‌رو و جناح مخالف دولت نیز پس از این نشست به خبرنگاران گفت: «ما نمی‌توانیم پناه بگیریم و امیدوار باشیم که همه چیز به زودی تمام شود و پس از یک یا دو ماه دیگر از تصمیم فنلاند برای عضویت در ناتو غافلگیر شویم.»

سوئد از سال ۱۸۱۴ وارد جنگ نشده است و سیاست خارجی خود را بر عدم مشارکت در ائتلاف های نظامی بنا کرده است، اما در سال‌های اخیر با افزایش تنش‌ها با روسیه در منطقه بالتیک، روابط نزدیک‌تری با ناتو ایجاد کرده است.

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی رسمی که روز جمعه گذشته منتشر شد، نشان می‌دهد که اکثریت مردم سوئد موافق پیوستن این کشور به ناتو هستند. این در حالی است که روسیه اخیرا به سوئد و فنلاند در مورد تبعات تصمیم احتمالی این دو کشور برای عضویت در ناتو هشدار داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رئیس جمهور و نخست وزیر فنلاند خواستار پیوستن سریع این کشور به ناتو شدند

امضای قرارداد امنیتی میان لندن و استکهلم؛ بريتانيا تعهد داد در صورت حمله به سوئد از آن کشور دفاع کند

ماده ۴ پیمان ناتو چیست و چرا با آغاز حمله روسیه به اوکراین این ماده فعال شده است؟