رنج جنگ؛ تصاویری از کودکان بیمار که در درمانگاه زیرزمینی معالجه می‌شوند

کپی‌رایت
کپی‌رایت Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین یک پناهگاه زیرزمینی به درمانگاه کودکان تبدیل شده است، جایی که فقط ابتدایی‌ترین امکانات درمانی را دارد.

آگهی

در خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین یک پناهگاه زیرزمینی به بیمارستان موقت کودکان تبدیل شده است، جایی که فقط ابتدایی ترین امکانات درمانی در آن به چشم می‌خورد.

والدین پس از مدت کوتاهی از آغاز حمله نظامی روسیه به خاک کشورشان، با فرزندان بیمار خود به این پناهگاه نقل مکان کردند، خانواده‌ها در تلاشند تا آنجا که می‌توانند فرزندان خود را در آرامش نگه دارند و وضعیت را به زبان ساده برای آنها توضیح دهند.

مادری به فرزند بیمارش می‌گوید: «ما الان اینجا زندگی می کنیم. اینجا خانه ماست.» او از فرزندش می‌خواهد که در تختی که آن گوشه زیرزمین قرار گرفته بخوابد و استراحت کند و کودک نیز از این کار سرباز می‌زند. مادر هم آهسته به او می‌گوید: «ما تا اطلاع ثانوی همینجا هستیم، اینجا خانه ماست.»

AP Photo
کپی‌رایتAP Photo

با آغاز روز یکشنبه ۲۷ فوریه در بالای زمین، درگیری‌های خیابانی آغاز شده است و این پایین همچنان نقطه امنی برای کودکان و خانواده‌ها به شمار می‌رود.

ویدئوهای منتشر شده در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی اوکراین، خودروهای روسی را نشان می‌دهد که در سراسر خارکیف حرکت می‌کنند و نیروهای روسی در گروه‌های کوچک در شهر پرسه می‌زنند. با این وجود مقامات خارکیف اعلام کردند که کنترل شهر را در دست دارند و توانسته‌اند حملات نیروهای روس خنثی کنند.

کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل اعلام کرد از زمان آغاز هجوم روسیه به اوکراین تا کنون حدود ۳۶۸ هزار پناهجو به کشورهای همسایه اوکراین گریخته‌اند و این رقم همچنان در حال افزایش است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سومین روز جنگ در اوکراین؛ مسکو: عملیات تهاجمی گسترده‌تر می‌شود

اوکراین: برای نخستین‌بار بمب‌افکن راهبردی روسیه را سرنگون کردیم

فرصت‌ها و چالش‌های روسیه از گسترده شدن تنش‌ها در خاورمیانه در پی حمله ایران به اسرائیل