پیشرفت در مذاکرات وین؛ نرخ ارز به پایین‌ترین حد در ۶ ماه گذشته رسید

ویترین یک صرافی در تهران
ویترین یک صرافی در تهران Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بهای هر یورو نیز در خرید و فروش‌های رور شنبه بازار آزاد تهران تا ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان پایین آمد که پایین‌ترین حد از ۲۶ ژوئیه گذشته (۴ مرداد ۱۴۰۰) به شمار می‌رود.

آگهی

همزمان با تایید مقام‌های ایران و آمریکا مبنی بر حصول پیشرفت در دور هشتم مذاکرات هسته‌ای که در وین در جریان است، نرخ فروش دلار آمریکا در مبادلات صبح روز شنبه بازار آزاد تهران به پایین‌ترین حد در ۶ ماه گذشته رسید.

هر دلار آمریکا روز شنبه در بازار آزاد تهران تا ۲۶ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد که ۴۵۰ تومان ارزان‌تر از نرخ پایانی معاملات هفته کاری گذشته بود. آخرین بار در جریان داد و ستدهای روز ۱۰ اوت ۲۰۲۱(۱۹ مرداد ۱۴۰۰) قیمت فروش ۲۶ هزار و ۱۰۰ تومانی دلار آمریکا ثبت شده بود و پس از آن بهای فروش دلار در جریان یک روند صعودی طی معاملات هفته نخست دسامبر گذشته (هفته دوم آذر ۱۴۰۰) از مرز ۳۱ هزار و ۱۰۰ تومان نیز فراتر رفت ولی با آغاز دوباره مذاکرات هسته‌ای در وین با هدف احیای برجام و لغو تحریم‌های آمریکا سیر نزولی به خود گرفت.

بانک مرکزی ایران نیز روز شنبه نرخ رسمی عرضه دلار آمریکا در صرافی‌های تحت نظارت خود را ۵۱۲ تومان کاهش داد و به ۲۴ هزار و ۷۲۰ تومان رساند.

بهای هر یورو نیز در خرید و فروش‌های رور شنبه بازار آزاد تهران تا ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان پایین آمد که پایین‌ترین حد از ۲۶ ژوئیه گذشته (۴ مرداد ۱۴۰۰) به شمار می‌رود.

بانک مرکزی ایران روز شنبه نرخ رسمی عرضه یورو را ۲۸ هزار و ۸۳۲ تومان اعلام کرد.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، روز جمعه و همزمان با ادامه دور هشتم مذاکرات وین میان ایران و کشورهای گروه ۱+۴ اعلام کرد که طی هفته گذشته پیشرفت قابل توجهی در این مذاکرات حاصل شده و و اگر ایران جدیت نشان دهد، رسیدن به توافق در چند روز آینده امکان‌پذیر خواهد بود.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران نیز در بدو ورود به آلمان برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ ابراز امیدواری کرد که گفت‌وگوهای ایران و ۱+۴ در وین منجر به رسیدن به یک توافق خوب در آینده نزدیک شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افت ۱۴ درصدی قیمت دلار در دو ماه گذشته؛ نرخ ارز پس از برجام و پایان جنگ چقدر کاهش یافت؟

پیش‌بینی نفت ۱۰۰ دلاری در صورت ادامه روند کُند مذاکرات هسته‌ای وین

افت فروش خودروهای برقی فولکس واگن؛ چرا اروپایی‌ها دوباره به خودروهای بنزینی روی آوردند؟