برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب ۵۷ با حضور موتوری‌ها

مراسم سالگرد پیروزی انقلاب بهمن ۵۷ در ایران
مراسم سالگرد پیروزی انقلاب بهمن ۵۷ در ایران Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مراسم سالگرد پیروزی انقلاب سال ۵۷، امسال بدون حضور پیاده مردم و تنها به صورت پراکنده و با حضور خودرویی و موتوری در شهرهای مختلف ایران برگزار شد.

آگهی

مراسم راهپیمایی چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب سال ۵۷ در ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا تنها به صورت موتوری و خودرویی برگزار شد.

رسانه‌های ایران تصاویری از حضور پراکنده گروهی از افراد در شهرهای مختلف کشور سوار بر خودرو و موتورسیلکیت منتشر کردند که در آنها پرچم‌هایی یک‌دست در دست مردم حاضر در این مراسم نمادین دیده می‌شد. همچنین تظاهرات امسال تحت تاثیر اتفاقات حاشیه‌ای روزهای اخیر قرار گرفته بود.

چهارشنبه شب در بازار شهر مشهد، از بلندگو صدای شعارهای ضد حکومتی پخش شده بود. همچنین گزارش‌ها در شبکه‌های اجتماعی حاکی از حضور برخی از مردم در پشت‌بام خانه‌ها و شعارهایی علیه جمهوری اسلامی در شب ۲۱ بهمن بوده است.

یکی از برنامه‌های نمادین سالگرد پیروزی انقلاب سال ۵۷، حضور مردم در پای پشت بام‌ها در ساعت ۲۱ شب ۲۱ بهمن ماه است. جایی که مردم در آن به نشانه همبستگی با حکومت ایران و انقلاب شعار «الله اکبر» سر می‌دهند. با این حال گزارش‌ها در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که گروهی از مردم در مراسم امسال شعارهای ضد حکومتی سر داده‌اند.

این برای دومین سال متوالی است که به دلیل شیوع ویروس کرونا مسئولان ایران راهپیمایی مراسم سالگرد پیروزی انقلاب بهمن ۵۷ را به صورت سنتی برگزار نمی‌کنند و تنها گروهی از طرفداران با خودرو و موتور در مراسمی نمادین در سطح شهر حضور می‌یابند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرماندار مشهد پخش شعار «مرگ بر خامنه‌ای» در بازار این شهر را تایید کرد

سقوط ۱۵ درصدی نرخ ریال در ۴۱‌ سالگی انقلاب ۵۷؛ صعود ۵۵۰ تومانی دلار آمریکا در بهمن

چپ ایران چهار دهه پس از انقلاب بهمن ۱۳۵۷ (بخش سوم و پایانی)