صدراعظم آلمان: روسیه نباید وحدت و عزم اروپایی‌ها را دست‌کم بگیرد

German Chancellor Olaf Scholz during a press conference with the leaders of the three Baltic states
German Chancellor Olaf Scholz during a press conference with the leaders of the three Baltic states Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اولاف شولتس پس از دیدار با رهبران سه کشور منطقه بالتیک در برلین شامل لیتوانی، لتونی و استونی که اکنون در خط مقدم بحران روسیه و اوکراین قرار گرفته‌اند، اعلام کرد که نگرانی‌هایشان را درک می‌کند.

آگهی

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان روز پنج‌شنبه هشدار داد که روسیه نباید «وحدت» و «عزم» اروپایی‌ها را دست‌کم بگیرد.

این سخنان در حالی بیان می‌شود که تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها میان غرب و مسکو و جلوگیری از وقوع درگیری میان نیروهای اوکراین و قوای فدراسیون روسیه در مناطق مرزی همچنان ادامه دارد.

اولاف شولتس پس از دیدار با رهبران سه کشور منطقه بالتیک در برلین شامل لیتوانی، لتونی و استونی که اکنون در خط مقدم بحران روسیه و اوکراین قرار گرفته‌اند، اعلام کرد که نگرانی‌هایشان را درک می‌کند و در جریان نشست خبری افزود: «در این شرایطی که برای همه ما بحرانی است، روسیه نباید عزم و اتحاد ما را به عنوان شرکای اتحادیه اروپا و به عنوان متحدان ناتو دست‌کم بگیرد».

صدراعظم آلمان در هفته اخیر و پیش از میزبانی رهبران سه کشور منطقه بالتیک، به ایالات متحده سفر و درباره بحران اوکراین با جو بایدن، رئیس جمهوری آن کشور گفتگو کرده بود.

او قرار است هفته آینده نیز به مسکو و کی‌یف سفر کند و با رهبران دو کشوری که افزایش تنش‌ها باعث گردیده تا آستانۀ جنگی تمام‌عیار پیش بروند گفتگو کند.

آلمان در میانه بحران اوکراین در موقعیت حساسی قرار دارد؛ زیرا تشدید تنش‌ها باعث گردیده سرنوشت پروژه خط لوله گاز «نورد استریم ۲» نیز که به جای خاک اوکراین از زیر دریای سیاه گذشته و گاز طبیعی روسیه را به آلمان می‌رساند، در هاله‌ای از ابهام فرو رود. آنهم در حالی که یکی از سخنگویان وزارت اقتصاد آلمان روز پنج‌شنبه اعلام کرد برخلاف وعده‌های داده شده از سوی آقای شولتس به شهروندان، ذخایر گاز آلمان به میزان نگران کننده‌ای کاهش یافته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بحران اوکراین؛ جنگنده‌های اف-۱۶ آمریکا از آلمان به رومانی تغییر مکان دادند

اعتراف دولت آلمان به اینکه ذخایر گاز کشور در سطح «نگران کننده‌ای» است

بحران اوکراین؛ صدر اعظم آلمان از پیشرفت در کاهش تنش‌ها استقبال کرد