آزار جنسی توسط متخصص زنان: دانشگاه کالیفرنیا به قربانیان ۲۴۴ میلیون دلارغرامت پرداخت می کند

دکتر هیپز متخصص زنان و همسرش دبورا در سمت چپ تصویر به‌همراه وکیلش تریسی گرین در سمت راست
دکتر هیپز متخصص زنان و همسرش دبورا در سمت چپ تصویر به‌همراه وکیلش تریسی گرین در سمت راست Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از مریم عباسی‌زادهبا استفاده از AFP
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دکتر هیپز که در آستانه ۶۵ سالگی قرار دارد متهم است در طول بیش از ۳۵ سال فعالیت حرفه‌ای، بیماران خود را مورد آزار و اذیت قرار داده است. او همچنین به اتهام دست‌کم ۲۱ مورد تجاوز که از سوی ۷ زن مطرح شده پرونده کیفری مفتوح دارد.

آگهی

دانشگاه یوسی‌ال‌ای آمریکا بابت سوءاستفاده جنسی پزشک سابق نزدیک ۲۴۴ میلیون دلار غرامت می‌دهد. طبق توافق به عمل آمده ۲۰۰ بیمار زنی که طی ۴ دهه گذشته قربانی آزار و اذیت جنسی یکی از همکاران سابق این دانشگاه لس آنجلسی بوده‌اند از این دانشگاه مبالغی بین ۲۵۰۰ تا ۲۵۰۰۰۰ دلار غرامت دریافت خواهند کرد.

شکایات برخی از قربانیان به دهه ۱۹۸۰ میلادی برمی‌گردد این درحالیست که دانشگاه تنها در سال ۲۰۱۷ رسیدگی به شکایات را آغاز کرد و یکسال بعد هم با تمدید نشدن قرار داد دکتر جیمز هیپز، وی را بازنشسته کرد.

دکتر هیپز که در آستانه ۶۵ سالگی قرار دارد متهم است در طول بیش از ۳۵ سال فعالیت حرفه‌ای، بیماران خود را مورد آزار و اذیت قرار داده است.

او همچنین به اتهام دست‌کم ۲۱ مورد تجاوز که از سوی ۷ زن مطرح شده پرونده کیفری مفتوح دارد.

زنان شاکی می‌گویند این متخصص انکولوژی زنان حین معاینه عمدا سعی در تحریک آلت تناسلی آنها داشته و با جملات رکیک و نامتناسب آن ها را آزار می‌داده و یا اقدام به لمس غیرضروری و طولانی پستان‌ها حین معاینه می کرده است.

سال پیش هم این دانشگاه حدود ۷۳ میلیون دلار غرامت برای حدود ۵ هزار قربانی سوء استفاده‌های جنسی این پزشک پرداخت کرده بود که با شکایت ۳۰۰ زن دیگر ابعاد دیگری از اقدامات خلاف قانون این دکتر و اهمال طولانی مدت دانشگاه در رسیدگی به شکایات متعدد، مشخص شد.

این درحالیست که دانشگاه مشهور دیگر لس آنجلس، کالیفرنیای جنوبی (یواس سی) هم قبول کرده تا بابت سوء استفاده جنسی پزشک سابق خود طی سه پرونده جداگانه در مجموع یک غرامت ۱.۱ میلیارد دلاری به قربانیان بپردازد که یک رکورد محسوب می شود.

ماه گذشته هم دانشگاه میشیگان در اقدامی مشابه، غرامتی نیم میلیارد دلاری بابت آزار جنسی پزشک سابق خود ریچارد آندرسون با دانشجویان و ورزشکاران در نظر گرفت.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اتهام آزار جنسی در فدراسیون فوتبال فرانسه؛ کارکنان زن از رئیس «پیامک سکسی» دریافت کرده‌اند

پاپ سابق به کوتاهی در برخورد با آزار جنسی کودکان متهم شد

آقای محیط زیست فرانسه با متهم شدن به آزار جنسی سیاست و اجتماع را ترک می‌کند