دانشمندان: سطح ویتامین دی در بدن با علائم حاد کرونا مرتبط است

مصرف ویتامین دی
مصرف ویتامین دی Copyright Canva
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هرچند نقش ویتامین دی در سلامت استخوان‌ها و سیستم ایمنی بدن شناخته شده بود اما تاکنون تاثیر آن بر علائم نوع حاد «کووید ۱۹» مشخص نشده بود.

آگهی

گروهی از دانشمندان اسرائیلی می‌گویند که بین سطح ویتامین دی در بدن و ابتلا به نوع حاد بیماری همه‌گیر «کووید ۱۹» ارتباط وجود دارد.

نتیجه پژوهش این گروه از دانشمندان که در نشریه علمی «پلاس وان» منتشر شده است نشان می‌دهد که احتمال ابتلا به نوع حاد «کووید ۱۹» در بین افرادی که سطح ویتامین دی کافی دارند و کسانی که از کمبود ویتامین دی رنج می‌برند تفاوت «چشمگیری» دارد. در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد که نیمی از افرادی که کمبود ویتامین دی دارند پس از ابتلا به ویروس کرونا علائم نوع حاد «کووید ۱۹» را داشتند.

در مقابل در کمتر از ۱۰ درصد از کسانی که سطح ویتامین دی در بدن آنها کافی بود نشانه‌های نوع حاد «کووید ۱۹» پس از ابتلا به ویروس کرونا بروز کرد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هرچند نقش ویتامین دی در سلامت استخوان‌ها و سیستم ایمنی بدن شناخته شده بود اما تاکنون تاثیر آن بر علائم نوع حاد «کووید ۱۹» مشخص نشده بود.

تحقیقی که دانشمندان اسرائیلی انجام داده‌اند اولین پژوهشی است که در آن ارتباط سطح ویتامین دی در بدن فرد پیش از ابتلا به ویروس کرونا با بروز علائم حاد «کووید ۱۹» مورد بررسی قرار گرفته است.

نتایج به دست‌آمده از این تحقیق احتمال نقش‌آفرینی ویتامین دی در تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با ویروس کرونا و دیگر ویروس‌هایی که عملکرد ریه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهند تقویت می‌کند.

بدن انسان می‌تواند ویتامین دی را از قرار گرفتن پوست در برابر تابش آفتاب، مصرف موادی خوراکی مانند ماهی سالمون، قارچ و زرده تخم‌مرغ به دست آورد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ویتامین فراموش‌شده‌ای برای پوست؛ هر آنچه باید در مورد «نیاسین» دانست

از بویایی‌پریشی، عارضه تازه شناخته‌شده کرونا چه می‌دانیم؟

نتیجه چند تحقیق: احتمالا سطح پایین ویتامین دی باعث ابتلای شدید به کرونا می‌شود