ماکرون: در حوزه شنگن در برابر پناهجویان «بازوی مسلح» ایجاد شود

رئیس‌جمهوری فرانسه
رئیس‌جمهوری فرانسه Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس‌جمهوری فرانسه تاکید کرد که اتحادیه اروپا باید در زمینه اخراج «مهاجران غیرقانونی» به کشورهایشان سیاستی «اجرایی‌تر» و «متحدتر» در پیش گیرد.

آگهی

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در جمع وزرای کشور اعضای اتحادیه اروپا پیشنهاد کرد که از ماه آینده شورایی برای حوزه شنگن با توانایی دخالت سریع برای مقابله با بحران در مرزهای خارجی این اتحادیه تشکیل شود.

طبق پیشنهاد رئیس‌جمهوری فرانسه که کشورش هم‌اکنون ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد شورای هدایت حوزه شنگن از روز سوم مارس تشکیل خواهد شد. وزرای کشور ۲۷ عضو اتحادیه اروپا قرار است طی روزهای پنجشنبه و جمعه در جریان نشست خود در شهر لیل در شمال فرانسه در این مورد تصمیم‌گیری کنند.

رئیس‌جمهوری فرانسه ضمن انتقاد از «عدم وجود سیاستی مشخص برای پیش‌بینی و برنامه‌ریزی» در راستای کنترل مرزهای خارجی اتحادیه اروپا گفت که ساز و کاری برای مداخله سریع شورای هدایت حوزه شنگن مشخص شده است. به گفته وی به این ترتیب این شورا «بازویی مسلح» در اختیار خواهد داشت.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

امانوئل ماکرون همچنین پیشنهاد کرد که ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا «سیاست مهاجرتی و پناهندگی» مشترک داشته باشند. او با توجه به اختلاف‌های گسترده بین اعضای اتحادیه اروپا در زمینه مهاجرت گفت که «سیاست مهاجرتی و پناهندگی» مشترک را می‌توان به صورت مرحله به مرحله و در گام اول با کمک مالی به کشورهایی آغاز کرد که مقصد اولیه پناهجویان هستند.

رئیس‌جمهوری فرانسه تاکید کرد که اتحادیه اروپا باید در زمینه اخراج «مهاجران غیرقانونی» به کشورهایشان سیاستی «اجرایی‌تر» و «متحدتر» در پیش گیرد.

ایلوا یوهانسون، کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا از پیشنهاد رئیس‌جمهوری فرانسه برای تشکیل شورای هدایت حوزه شنگن به عنوان «ایده‌ای بسیار خوب» استقبال کرد.

موضوع ورود پناهجویان به اتحادیه اروپا طی ماه‌های اخیر به دنبال تجمع آنها در مرز بلاروس با لهستان بار دیگر از سوی رهبران اتحادیه اروپا مورد توجه قرار گرفته است. 

از سوی دیگر موضوع مهاجرت و سرنوشت پناهجویان با توجه به اقبال قابل توجه به مارین لوپن و اریک زمور، دو نامزد راست افراطی برای مقام ریاست جمهوری فرانسه از جمله مسائل مطرح در کارزار انتخاباتی پیش‌رو است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نخست وزیر چوکا: رومانی تا پایان سال به حوزه شنگن می‌پیوندد

مهاجرت از اروپا به اروپا؛ «بردگی برای ۲۰۰۰ یورو در خارج بهتر از بردگی برای ۳۰۰ یورو در خانه است»

انتشار عکس‌های امانوئل ماکرون در گرماگرم رجزخوانی‌ها برای روسیه واکنش‌برانگیز شد؛ انتقادها به چیست؟