پاره شدن و افتادن کابل فشار قوی در بازار کینشاسا جان ۲۶ نفر را گرفت

بازار محلی در کینشاسا (عکس:آرشیو)
بازار محلی در کینشاسا (عکس:آرشیو) Copyright ویکی‌پدیا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رسانه‌های کنگو روز چهارشنبه ۲ فوریه (۱۳ بهمن) اعلام کردند که بر اثر پاره شدن و افتادن یک کابل فشار قوی به داخل یک ناودان در بازاری در غرب کینشاسا پایتخت این کشور، ۲۶ نفر بر اثر برق‌گرفتگی جان خود را از دست دادند.

آگهی

خبرگزاری‌های رسمی کنگو روز چهارشنبه ۲ فوریه (۱۳ بهمن) اعلام کردند که بر اثر پاره شدن و افتادن یک کابل فشار قوی به داخل یک ناودان در بازاری در غرب کینشاسا، پایتخت این کشور، ۲۶ نفر بر اثر برق‌گرفتگی جان خود را از دست دادند.

چارلز اموبتامونتو، سخنگوی دولت محلی کینشاسا، به خبرگزاری فرانسه گفت: «کابل فشار قوی پس از پاره شدن به درون یک ناودان افتاد که آب حاصل از باران صبح امروز در آن جمع شده بود. در نتیجه ۲۶ نفر در اثر برق‌گرفتگی جان باختند.»

از ۲۶ نفر کشته شده در این حادثه ۲۴ نفر زن و ۲ نفر مرد بوده‌اند.

این حادثه در بازار محلی ماتادی-کیبالای کینشاسا رخ داده است. به گفته مقامات پلیس قربانیان اکثرا فروشندگان اجناس در بازار و همچنین مسافرانی بوده‌اند که در انتظار اتوبوس به سر می‌بردند.

به گفته لیلی تامبوه، فرمانده پلیس ناحیه، کابل برق حوالی ساعت ۵ صبح در اثر بارش باران شدید پاره شده و سقوط کرده است. یک مقام شرکت ملی برق کنگو نیز گفته‌ است قطع کابل در اثر اصابت صاعقه رخ داده است.

تصاویر ویدئویی منتشره در شبکه‌های اجتماعی مردم محلی را نشان می‌دهد که در کنار اجسادی که در گودال‌های آب افتاده‌اند شیون می‌کنند.

شبکه برق در کنگو فرسوده است و اغلب مقامات به دلیل کمبود اعتبار از نوسازی آن سر باز می‌زنند. توزیع برق در کینشاسا توسط یک شرکت دولتی به نام شرکت ملی برق انجام می‌شود.

سما لوکوند، نخست‌وزیر کنگو، و شماری از مقامات دولتی در محل حادثه حضور یافته و رئیس‌جمهور کنگو با صدور پیامی نسبت به این حادثه ابراز تاسف کرده و به بازماندگان تسلیت گفته است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دست‌کم ۱۶ نفر در اثر طوفان فانفون در فیلیپین جان باختند

طوفان سهمگین در آمریکا باعث سقوط تیرهای برق شد

برق گرفتگی یک پناهجوی افغان در ایستگاه قطار سریع السیر پاریس