امارات دو موشک حوثی‌ها را بر فراز ابوظبی «رهگیری و منهدم» کرد

امارات می‌گوید که دو موشک حوثی‌ها را بر فراز ابوظبی منهدم کرده است.
امارات می‌گوید که دو موشک حوثی‌ها را بر فراز ابوظبی منهدم کرده است. Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

وزیر دفاع امارات می‌گوید که نیروهای نظامی این کشور بامداد دوشنبه دو موشک شلیک شده توسط حوثی‌ها را بر فراز ابوظبی رهگیری و منهدم کرده‌اند.

آگهی

امارات عربی متحده می‌گوید که دو موشک بالستیک حوثی‌ها را بر فراز آسمان ابوظبی رهگیری و منهدم کرده است. همزمان وزیر دفاع عربستان سعودی نیز گفت که نیروهای نظامی این کشور موفق شده‌اند حمله موشکی از یمن به جنوب عربستان را خنثی کنند.

وزارت دفاع امارات روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفته است که بقایای موشک‌های بالستیک یمنی‌ها در اطراف ابوظبی سقوط کرده‌اند.

همزمان، ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی در یمن نیز اعلام کرد که پدافند سعودی سحرگاه امروز یک موشک بالستیک را که به سمت منطقه عسیر در جنوب این کشور شلیک شده بود را منهدم کرده است.

این ائتلاف در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو بنگلادشی و یک سودانی در این حمله زخمی شده‌اند و قطعات موشک به هنگام سقوط به منطقه صنعتی ظهران الجنوب به برخی مغازه‌ها و خودروها آسیب رساند.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

سخنگوی شبه‌نظامیان حوثی یمن نیز بدون اشاره به جزئیات گفته که آنها حملاتی را علیه امارات و عربستان سعودی انجام داده‌اند.

شبکه تلویزیونی المسیره که توسط حوثی ها اداره می شود، گفته که این گروه در بحبوحه نگرانی از تشدید بیشتر تنش ها در جنگ یمن، جزئیات یک «عملیات نظامی گسترده» علیه عربستان سعودی و امارات را ظرف چند ساعت آینده اعلام خواهد کرد.

حمله صبح امروز به ابوظبی، یک هفته پس از حمله پهپادی حوثی‌ها به این امارت صورت می‌گیرد که در جریان آن ۳ کارگر خارجی کشته و ۶ نفر مجروح شدند. حمله‌ای که بر آتش جنگ ۶ ساله یمن دمید و باعث شد تا حملات هوایی، بمباران در یمن افزایش یابد.

در واکنش، شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه و در جریان یک نشست فوق‌العاده پشت درهای بسته با صدور قطعنامه‌ای حمله مرگ‌بار حوثی‌ها به ابوظبی را محکوم کرد.

امارات: آماده پاسخگویی هستیم

وزارت دفاع امارات در بیانیه خود تاکید کرده است که «آماده مقابله با هرگونه تهدید است و همه اقدامات لازم را برای محافظت از کشور در برابر هر نوع حمله‌ای انجام می دهد.»

ائتلاف نظامی به رهبری عربستان در یمن گفته است که اقدامات عملیاتی خود را مطابق با مقررات بشردوستانه بین المللی برای محافظت از غیرنظامیان انجام خواهد داد. ادعایی که بارها از سوی نهادهای حقوق بشر و دیگر نهادهای مستقل رد شده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ویدئوهای منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که آسمان پایتخت امارات قبل از طلوع آفتاب روز دوشنبه روشن شده و نقاط نورانی شبیه موشک‌های رهگیر در آسمان دیده می‌شوند.

شلیک این دو موشک باعث شد که برای حدود یک ساعت، تردد به فرودگاه بین‌المللی ابوظبی، آشیانه اصلی هواپیمایی الاتحاد مختل شود.

در روزهای اخیر ائتلاف به رهبری عربستان سعودی حملات هوایی به آنچه را که اهداف حوثی‌ها در یمن توصیف می کند، تشدید کرده است.

در حملات روز جمعه، حداقل ۶۰ نفر در بمباران یک زندان در استان صعده در شمال یمن و حدود ۲۰ نفر در صنعا پایتخت تحت کنترل حوثی‌ها کشته شدند.

نگرانی‌ها از تشدید جنگ در یمن همزمان با بدتر شدن بحران انسانی در یمن است، جایی که برنامه جهانی غذا هشدار داده است که بیش از پنج میلیون نفر در آستانه قحطی هستند.

بنا بر برآوردهای سازمان ملل متحد از زمان ورود ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری عربستان سعودی به میدان جنگ یمن در سال ۲۰۱۵، دست‌کم ۳۷۷هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تلاش برای از سرگیری همه پروازها در فرودگاه دوبی؛ چرا امارات برای بارندگی‌های شدید آماده نبود؟

سیلابی بی‌سابقه در کشور بیابانی امارات عربی متحده؛ اختلال در پروازهای فرودگاه دبی

رکودشکنی دبی در جذب گردشگر خارجی؛ بیشترین مسافران از کدام کشور هستند؟