حراج نافرجام کاخ تاریخی در رم، از مشتریان بالقوه خبری نشد

کاخ تاریخی در قلب شهر رم ایتالیا
کاخ تاریخی در قلب شهر رم ایتالیا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هیچ مشتری ای حاضر نشد مبلغ پایه ۴۷۱ میلیون یورویی برای خرید کاخ تاریخی در قلب پایتخت ایتالیا را بپردازد.

آگهی

نخستین حراج برای فروش کاخ تاریخی در قلب شهر رم، بدون اینکه مشتری داشته باشد به پایان رسید.

این کاخ تاریخی مربوط به دوران روم باستان بعد از آن به حراج گذاشته شد که میان ورثه بر سر تعیین تکلیف این ملک ارزشمند اختلاف افتاد. شاهزاده نیوکولو لودوویسی، رئيس خانواده در سال ۲۰۱۸ درگذشت و پس از آن اختلاف میان پسران او از همسر نخست با ریتا جنرت، همسر سوم و شخصیت جنجالی آمریکایی بر سر تعیین تکلیف این ملک بالا گرفت. خانم ریتا جنرت که یک مدل پلی‌بوی بوده در سالهای پایانی عمر شاهزاده نیکولو با این مرد ایتالیایی ازدواج کرده بود. او اما پیشتر همسر یکی از نمایندگان کنگره آمریکا بود و جنجال‌های زیادی پیرامون زندگی این دو نفر در رسانه‌های آمریکایی پدید آمده بود.

برای نخستین دور از حراجی قیمت پایه ۳۵۱ میلیون یورو تعیین شده بود اما هیچ مشتری در این حراجی آنلاین شرکت نکرد. پیشتر دادگاه قیمت این کاخ تاریخی را ۴۷۱ میلیون یورو تعیین کرده بود. نقاشی هنرمند معروف ایتالیایی، کاراواجو بر دیوارهای این کاخ ۲ هزار و ۸۰۰ متری نقش بسته است که تخمین زده می‌شود که همین نقاشی حدود ۳۵۰ میلیون یورو ارزش داشته باشد.

این خانه تاریخی در سال ۱۵۷۰ میلادی ساخته شده و از اوایل دهه ۱۶۰۰ خانواده لودوویسی در آن سکونت داشته‌اند.

بعد از پایان ناموفق نخستین جلسه حراج، قرار است با کاهش ۲۰ درصدی قیمت ابتدایی، روز ۷ آوریل دوباره برنامه فروش اجرا شود. پیشتر از شخصیت‌هایی چون بیل گیتس و سلطان برونئی به عنوان مشتریان احتمالی این کاخ تاریخی یاد می‌شد. کاخی که افسانه‌های بسیاری در خصوص آن وجود دارد و از جمله گفته می‌شود ژولیوس سزار، فرمانده نامدار رومی در همین کاخ از کلئوپاترا میزبانی کرده است.

بسیاری از ایتالیایی‌ها ترجیح می‌دهند این بنای تاریخی که بخشی از هویت این کشور به شمار می‌رود تحت اختیار دولت قرار گیرد تا اینکه به دست یک فرد خارجی بیفتد. با این حال قیمت بالای این کاخ بر دشواری‌ها و پیچیدگی‌های کار افزوده است. بعد از بالا گرفتن مشاجره میان وارثان این کاخ سلطنتی، با تصمیم دادگاهی در رم قرار شد این بنا به حراج گذاشته شود و مبلغ حاصل از فروش آن میان فرزندان شاهزاده نیکولو و همسر سوم آمریکایی او یعنی خانم ریتا جنرت تقسیم شود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رکورد قیمت طراحی‌های میکل آنژ با فروش ۲۳ میلیون یورویی مرد برهنه شکسته شد

شمشیر ناپلئون که به هنگام کودتای ۱۷۹۹ به همراه داشت در آمریکا حراج می‌شود

حراج نامه ملکه روسیه؛ کاترین کبیر در قرن ۱۸ میلادی: واکسن بزنید