محسن هاشمی: سیاست نظام فوت طبیعی پدرم بود و این سیاست ادامه دارد

محسن هاشمی رفسنجانی
محسن هاشمی رفسنجانی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس پیشین شورای شهر تهران گفته که پزشکان اعلام کرده‌اند که آب در ریه پدرش نبوده است. این در حالی است که بنا به روایت رسمی مقامات ایران رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دی ماه سال ۹۵ هنگام شنا بر اثر عارضه قلبی جان باخت.

آگهی

محسن هاشمی، یکی از فرزندان رئیس‌جمهوری پیشین ایران می‌گوید که برخی از حوادث مرتبط با مرگ پدرش، اکبر هاشمی رفسنجانی «مشکوک» است.

به گزارش پایگاه اینترنتی «اعتماد آنلاین» رئیس پیشین شورای شهر تهران گفته که پزشکان اعلام کرده‌اند که آب در ریه پدرش نبوده است. این در حالی است که بنا به روایت رسمی مقامات ایران رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دی ماه سال ۹۵ هنگام شنا بر اثر عارضه قلبی جان باخت.

محسن هاشمی در بخشی از سخنانش اظهار داشت: «پزشکان می‌گویند آب در ریه آیت‌الله هاشمی نبوده و پاسدارها می‌گویند ایشان کمی نبض داشته است، دکتر احیا می‌گفت ایشان موقعی که رسید تقریبا هیچ نبض و علائم حیاتی نداشته که این "تقریبا" لغت مشکوکی است.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

سیاست نظام و حاکمیت این است که این فوت طبیعی است و هنوز هم این سیاست ادامه دارد.
محسن هاشمی رفسنجانی
فرزند رئیس پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران

فرزند چهارمین رئیس‌جمهوری ایران در بخش دیگری از اظهاراتش تیم حفاظت از پدرش را به «اهمال» متهم کرد. وی گفت: «یکی از ایرادهای اساسی این است که تیم حفاظت ایشان تیم حفاظت درجه یک است و همیشه باید آمبولانس با تجهیزات کامل همراه تیم باشد.»

او درباره عدم دسترسی به آمبولانس در روز مرگ پدرش افزود: «خود این موضوع اجازه دهید نگوییم مشکوک، اما اهمال تیم حفاظت است.»

محسن هاشمی در بخش دیگری از سخنانش گفت: «سیاست نظام و حاکمیت این است که این فوت طبیعی است و هنوز هم این سیاست ادامه دارد.»

وی همچنین ضمن رد مخالفت خانواده رئیس وقت مجمع تشخیص مصلحت نظام با کالبدشکافی پدرش اظهار داشت: «اصلا این موضوع نه با ما مطرح شد و نه ما درخواستی کردیم. به این دلیل که شخصی مثل آقای هاشمی که فقط خانواده نیست بالاخره نظام و سیستم‌های امنیتی هم هستند.»

شماری از اعضای خانواده اکبر هاشمی رفسنجانی پیش از این نیز شبهاتی را درباره مرگ ناگهانی او که در سال‌های پایان عمرش از سوی هواداران رهبر ایران به مخالفت با مواضع علی خامنه‌ای متهم می‌شد مطرح کرده بودند. فائزه هاشمی، فرزند دیگر رئیس جمهوری پیشین ایران پیش از این گفته بود که در بدن پدرش «۱۰ برابر حد مجاز» ماده رادیواکتیو شناسایی شده بود.

اکبر هاشمی رفسنجانی که یکی از یاران نزدیک روح الله خمینی، رهبر انقلاب سال ۱۳۵۷ در ایران بود در سال‌های پرتلاطم پس از سرنگونی حکومت سلطنتی و جنگ ایران با عراق در سمت‌های مهمی از جمله عضویت در شورای انقلاب، سرپرستی وزارت کشور و جانشین فرمانده کل قوا فعالیت کرد. از او که بین سال‌های ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۶ ریاست دولت را برعهده داشت به عنوان یکی از تاثیرگذارترین شخصیت‌های سیاسی چند دهه اخیر ایران یاد می‌شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روحانی: هاشمی نبود جلسه مجلس خبرگان برای انتخاب رهبر به نتیجه نمی‌رسید

افزایش شبهه‌ها و شایعه‌ها یک سال پس از مرگ «مشکوک» هاشمی رفسنجانی

شمس‌الواعظین به یورونیوز: درگیری نظامی ایران و اسرائیل به سود صلح بود