یک سیارک «بالقوه خطرناک» ۲۸ دی از کنار کره‌زمین عبور می‌کند

تصویری از یک سیارک در حال گذر از نزدیکی زمین
تصویری از یک سیارک در حال گذر از نزدیکی زمین Copyright ای پی
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این نزدیک‌ترین فاصله عبور یک سیارک از کنار زمین طی دهه‌‌های اخیر محسوب می‌شود.

آگهی

یک سیارک روز سه‌شنبه آینده ۲۸ دی (۱۸ ژانویه) از نزدیکی زمین عبور خواهد کرد. این سیارک در زمره اجرام «بالقوه خطرناک» ناسا طبقه‌بندی شده و قطرش بیش از یک کیلومتر است.

هر چند فاصله حدودا ۲ میلیون کیلومتری مسیر رد شدن آن از کنار کره زمین، نگرانی در مورد حادثه‌آفرین شدن آن برای ساکنان کره‌خاکی را به «صفر» تقلیل داده ولی در واقع این نزدیک‌ترین فاصله عبور یک سیارک از کنار زمین طی دهه‌‌های اخیر محسوب می‌شود. پاتریک میشل، یکی از ستاره‌‌شناسان مرکز ملی پژوهش‌های علمی فرانسه که روی سیارک‌ها تحقیق می‌کند می‌گوید: «هیچ‌گونه خطری زمین و ساکنان آن‌را تهدید نمی کند.»

سیارک مزبور که «1994 PC1» نام‌گذاری شده نخستین بار در سال ۱۹۷۴ رویت شده بود و حالا قرار است از فاصله‌ای ۵ برابر فاصله بین زمین و ماه از کنار ما عبور کند. برای دیدن این رویداد باید ازتلسکوپ استفاده کرد و از آن‌جا که این جرم آسمانی نورانی نیست باید به عینک مخصوص ۶ اینچی مجهز بود.

عبور این سنگ بزرگ را به‌لطف پروژه اروپایی «تلسکوپ مجازی» می‌توان به‌صورت آنلاین هم تماشا کرد. برای دیدن گذر بعدی سنگی در یک‌چنین ابعادی از کنار زمین باید ۸۴ سال صبر کرد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سیارک‌هایی به بزرگی «اهرام ثلاثه» از نزدیکی کره زمین عبور می‌کنند

اخترشناسان: سیاهچاله کهکشان راه شیری توسط میدان‌های مغناطیسی قدرتمند احاطه شده است

دید تلسکوپ فضایی اقلیدس تار شد؛ دانشمندان اروپایی چگونه لایه یخی را ذوب می‌کنند؟