«تروریستی بودن» انفجار در حاشیه رالی داکار در عربستان سعودی؛ فرانسه تحقیق می‌کند

RALLY DAKAR
RALLY DAKAR Copyright Bernat Armangue/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved
نگارش از یورونیوزفارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دادستان ملی ضد تروریسم فرانسه می گوید تحقیقات درباره سانحه ای که پیش از آغاز رالی داکار در شهر جده عربستان سعودی رخ داد، را با احتمال «تروریستی بودن» به جریان انداخته است.

آگهی

مقامات فرانسوی تحقیقات در مورد تروریستی بودن یک مورد سانحه در «حاشیه رالی داکار ۲۰۲۲» در عربستان سعودی را آغاز کردند. در این سانحه یک راننده فرانسوی به شدت مجروح شد.

دفتر دادستان ملی «ضد تروریسم فرانسه» سه شنبه اعلام کرد که تحقیقات در مورد سانحه ۳۰ دسامبر با «موضوعیت قتل در رابطه با یک اقدام تروریستی» تحت بررسی قرار گرفته است.

۳۰ دسامبر گذشته، تنها دو ساعت پیش از آغاز رالی، پنج فرانسوی متعلق به تیم «سودیکارز» در یک کامیون از هتل خود در شهر جده به سمت خط آغاز رقابتها می رفتند که انفجار بمبی آنها را دچار سانحه کرد. مهمترین قربانی، راننده اصلی تیم سودیکارز بود. پس از انفجار فیلیپ بوترون، ۶۱ ساله از ناحیه پا دچار جراحات شدید شد که پس از انتقال به فرانسه و بستری شدن دریک بیمارستان نظامی به کما رفت.

مسئولان برگزاری داکار می گویند که این سانحه هیچ ارتباطی با این رالی ندارد.

وزارت خارجه فرانسه بدلیل افزایش احتمال «تروریستی بودن این سانحه» از تمام شهروندان خود در عربستان سعودی خواسته تا نسبت به هرگونه «تهدیدات تروریستی هشدار» باشند.

رالی داکار همانطور که از نامش برمی آید در بصورت تاریخی بین پاریس تا داکار، پایتخت سنگال برگزار می شد. اما از سال ۲۰۰۸ بدلیل تهدیدات امنیتی این رقابت ها از قاره آفریقا به آمریکای جنوبی منتقل شد. اما در دو سال اخیر با لابی و سرمایه گذاری عربستان سعودی این مسابقات که محبوبیت زیادی دارد در این کشور برگزار می شود. رالی داکار کمتر از ۹ روز دیگر در ۱۴ ژانویه پایان می یابد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصاویری از کارناوال داکار و تنوع فرهنگی سنگال

رالی داکار؛ پیروزی نهایی کارلوس سنز پس از یکهفته صدرنشینی

بیانیه جده؛ نام ایران و جزایر سه‌گانه آن از متن نهایی اتحادیه عرب حذف شد