تجمعات اعتراضی معلمان ایران با وجود احضار فعالان صنفی در بیش از ۱۰۰ شهر برگزار شد

تجمع اعتراضی معلمان ایران
تجمع اعتراضی معلمان ایران Copyright خبرگزاری فارس
Copyright خبرگزاری فارس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

معلمان معترض ایرانی امروز پنج‌شنبه ۲۳ دسامبر (دوم دی ماه) بار دیگر در ده‌ها شهر ایران تجمع کرده و به تصویب «ناقص» «طرح رتبه‌بندی» و «قانون همسان‌سازی حقوق» معلمان اعتراض کردند.

آگهی

معلمان معترض ایرانی امروز پنج‌شنبه ۲۳ دسامبر (دوم دی ماه) بار دیگر در ده‌ها شهر ایران تجمع کرده و به تصویب «ناقص» «طرح رتبه‌بندی» و «قانون همسان‌سازی حقوق» معلمان اعتراض کردند.

نمایندگان مجلس ایران چهارشنبه ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر) و پس از اعتراض‌های گسترده فرهنگیان با تصویب جزئیات لایحه رتبه‌بندی معلمان، میزان حقوق و مزایای آن‌ها را مشخص کردند.

اما فعالان صنفی معلمان از لایحه رتبه‌بندی معلمان که در مجلس ایران تصویب شده به عنوان یک لایحه «سرهم بندی شده» یاد می‌کنند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران روز سه‌شنبه ۲۳ آذر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود در صورتی که طرح رتبه‌بندی و همسان‌سازی واقعی تصویب نشود، معلمان اعتراض‌های خود را از ۳۰ آذر از سر خواهند گرفت.

توئیت محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان

پیشتر برخی منابع خبری گفته بودند که فعالان صنفی معلمان در شهرهای مختلف ایران به نهادهای امنیتی احضار و از آنها خواسته شده تا تجمع سراسری روز پنج‌شنبه معلمان لغو شود.

با وجود این کانال تلگرامی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران خبر داده که معلمان «در ۱۰۲ شهر» تجمعات اعتراضی برگزار کرده‌اند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، تجمع‌ اعتراضی معلمان ایران در برخی از شهرها از جمله تهران با حمله نیروهای انتظامی و امنیتی به خشونت کشیده شده است.

با این حال معلمان معترض ایرانی در قطعنامه پایانی تجمع سراسری خود تأکید کرده‌اند که مطالبه‌گری فرهنگیان تا زمان تحقق خواسته‌های آنها با شدت هر چه بیشتر ادامه خواهد داشت.

آنها در قطعنامه پایانی تجمع خود همچنین با تأکید بر اجرای کامل و صحیح قانون همسان‌سازی حقوق از مهر ۱۴۰۰، آزادی معلمان زندانی و توقف احضار همکاران‌شان را خواستار شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله نیروهای امنیتی به تجمع اعتراضی معلمان مقابل مجلس شورای اسلامی

روز سوم اعتصاب معلمان؛ از درخواست آزادی فعالان صنفی تا توقف خصوصی‌سازی

بازدید ۳۰ میلیونی؛ شروین حاجی‌پور با «آشغال» هم رکورد زد