گنجینه‌ای در زیر آب: انگشتر طلا متعلق به ۱۷۰۰ سال پیش در اسرائیل کشف شد

یک حلقه طلای رومی مزین به سنگ سبز تصویر یک چوپان که گوسفندی را بر دوش خود حمل می کند بر روی آن حکاکی شده در اعماق آبهای مدیترانه در اسراییل کشف شد
یک حلقه طلای رومی مزین به سنگ سبز تصویر یک چوپان که گوسفندی را بر دوش خود حمل می کند بر روی آن حکاکی شده در اعماق آبهای مدیترانه در اسراییل کشف شد Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

عملیات اکتشاف طی ماه های اخیر و در حد فاصل تل آویو و حیفا انجام شده، مکانی که دو کشتی در آن غرق شده اند. حادثه غرق شدن یکی از کشتی ها حدودا به ۱۷۰۰ سال پیش و دیگری به ۶۰۰ سال پیش بر می گردد.

آگهی

مرکز اشیاء عتیقه و آثارباستانی اسرائیل روز چهارشنبه از اکتشافات دریایی تازه ای رونمایی کرد. در میان اشیاء کشف شده که حاصل تجسسات در اعماق دریای مدیترانه هستند یک حلقه انگشتر طلا جلب توجه می کند. قدمت این انگشتر به بیش از ۱۷۰۰ سال پیش باز می گردد و تصویری از راعی صالح، از ملازمان عیسی مسیح با لباس چوپانی و گوسفند بر دوش روی سنگ قیمتی سبز رنگ آن حک شده است. کوچکی اندازه این انگشتر فرضیه زنانه بودن آن را تقویت می کند.

عملیات اکتشاف طی ماه های اخیر و در حد فاصل تل آویو و حیفا انجام شده، مکانی که دو کشتی در آن غرق شده اند. حادثه غرق شدن یکی از کشتی ها حدودا به ۱۷۰۰ سال پیش و دیگری به ۶۰۰ سال پیش بر می گردد.

به اعتقاد هلنا سوکولوف، مسئول مطالعه سنگ های قیمتی مرکز اشیاء عتیقه اسرائیل تصویر مسیح در جامه یک چوپان با وجودی که در هنر مسیحی رواج زیادی دارد ولی تابحال کمتر در یک انگشتری رویت شده بوده است.»

خانم سوکولوف در ادامه می گوید: «کشف این انگشتر در سواحل قیساریه یا سزاریه منطقی به بنظر می رسد چرا که این شهرک مدتها پیش در قرن سوم میلادی، پایتخت محلی امپراطوری روم بوده و بندر آن اهمیت ویژه ای داشته است و در این دوره مسیحیت نوپا در حال بسط قلمرو خود بویژه در شهرهای چون قیساریه بوده است.»

مقامات اسرائیلی صدها اشیاء عتیقه دیگر عمدتا از جنس نقره و برنز مربوط به دوره روم باستان و همچنین قرن چهاردهم مربوط به دوره قدرت داشتن «مملوک» ها از جمله یک سنگ قیمتی سرخ رنگ و تعدادی کوزه و مجسمه را نیز رونمایی کردند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمار مهاجرت به اسرائیل؛ تعداد مهاجران از کدام کشورها افزایش یافت؟

کشف مقبره ۱۲۰۰ ساله مملو از طلا با بقایای ده‌ها نفری که برای حاکم پانامایی قربانی شدند

همه چشم‌انتظار نرخ بهره فدرال رزرو؛ چرا طلا به طور مداوم رکورد قیمتی را می‌شکند؟