بیش از ۱۸۲ هزار گواهی واکسن جعلی در فرانسه کشف شد

تجمع مخالفین واکسیناسیون کرونا در فرانسه
تجمع مخالفین واکسیناسیون کرونا در فرانسه Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شیوع موج جدید ویروس اومیکرون، موجب نگرانی‌ها و تشدید تدابیر بهداشتی شده است.

آگهی

پلیس فرانسه ۱۸۲ هزار گواهی واکسن جعلی را کشف کرد. اصل این گواهی‌ها با هدف کنترل شیوع ویروس کرونا از تابستان امسال و به افرادی داده می‌شود که واکسن زده باشند و یا از بیماری کرونا بهبود یافته باشند.

دولت امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در ماه ژوئیه این گواهی‌ها را معرفی کرد که برای دسترسی به مکان های متعدد از جمله بارها، رستوران ها و بسیاری از قطارهای مسافت طولانی ضروری استفاده می‌شود.

وزیر کشور فرانسه نگران از شیوع موج جدید و بسیار مسری اومیکرون، هفته گذشته از پلیس خواست تا تحقیقاتی را در مورد شبکه های مجرمانه یا افرادی که گواهی‌های واکسن جعلی عرضه می‌کنند را در دست گیرد. ژرالد درمنن روز دوشنبه گفت که کشف ۱۸۲ هزار گواهی جعلی بخشی از ۴۰۰ تحقیقی بود که پلیس انجام داد.

وزیر کشور جزئیاتی در مورد دستگیری یا افراد دخیل ارائه نکرد. وی پیش از این گفته بود که در برخی از موارد متخصصان و کادر بهداشت نیز ردیابی شده اند که در این عمل مجرمانه دست داشتند.

آقای دارمنن در توییتر خود نوشت: «استفاده، تهیه یا فروش گواهی‌های واکسن تقلبی، به‌ ویژه از طریق شبکه‌های اجتماعی، مجازات ۵ سال زندان و ۷۵ هزار یورو جریمه دارد.» او پیش از این نیز گواهی‌های واکسن تقلبی را «گواهی‌ مرگ» توصیف کرده بود.

در فرانسه عده‌ای مخالف اجباری شدن استفاده از امکانات با داشتن گواهی واکسن هستند. آنها به «نه به واکسن» معروف هستند، نمی‌خواهند واکسن بزنند و نمی‌خواهند که از امکانات جامعه هم حذف شوند. در هفته‌های گذشته فرانسه بارها شاهد تجمعات اعتراضی و حتی برخورد این افراد با پلیس بوده است. مواردی از حمله به مراکز واکسیناسیون نیز گزارش شده است.

شیوع موج جدید ویروس اومیکرون، موجب نگرانی‌ها و تشدید تدابیر بهداشتی شده است. هلند اولین کشوری بود که از روز یکشنبه ۱۹ دسامبر وارد یک قرنطینه سراسری شد.

مارین لوپن، رهبر حزب ملی گرای راست افراطی فرانسه، از همان ابتدای صدور گواهی‌های واکسن و مقرارت آن، ابراز مخالفت کرد و این اقدام دولت را «گامی عقب مانده برای آزادی های فردی» عنوان کرد.

در فرانسه حدود ۷۲ درصد جمعیت واکسینه شده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نخست وزیر استرالیا جوکوویچ را تهدید کرد؛ «معافیت پزشکی توجیه نشود، باید با اولین هواپیما برگردد»

اومیکرون در اروپا؛ از توقف سرو مشروب در نروژ تا ممنوعیت رقص در رستوران‌های فرانسه

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند