اروپا با بودجه یک میلیارد یورویی برای تسهیل اتصالات دیجیتالی سریع و فراگیر خیز برداشت

بودجه‌ای فراتر از یک میلیارد یورو برای بهتر کردن اتصالات دیجیتالی در اروپا تصویب شد
بودجه‌ای فراتر از یک میلیارد یورو برای بهتر کردن اتصالات دیجیتالی در اروپا تصویب شد Copyright CANVA PRO
Copyright CANVA PRO
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«بهبود زیرساخت‌ها در اتصال بهتر اروپا در دستیابی به تحول دیجیتال اروپا برای اطمینان از اینکه همه خانواده‌هایی که در اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند دارای اتصال گیگابیتی هستند و تمام مناطق پر جمعیت تا سال ۲۰۳۰ تحت پوشش نسل پنجم شبکه تلفن همراه قرار می‌گیرند، اساسی خواهد بود.»

آگهی

کمیسیون اتحادیه اروپا نخستین برنامه کاری را برای بخش «سهولت در اتصال دیجیتالی در اروپا» (CEF Digital) به تصویب رساند که محدوده و اهداف اقدامات مورد حمایت اتحادیه اروپا را برای بهبود زیرساخت‌های اتصال دیجیتال اروپا به مدت سه‌ سال تعریف می‌کند. برای این اقدامات بیش از یک میلیارد یورو بودجه تعریف شده است.

این کمیسیون در توضیح تصمیم خود اعلام کرد که «سهولت در اتصال دیجیتالی در اروپا» با تشویق سرمایه‌گذاری‌های دولتی و خصوصی در پروژه‌های اتصال با منافع مشترک اتحادیه اروپا همراه است و به استقرار زیر ساخت‌های ایمن، با امنیت بالا، پایدار با کارایی بالا از جمله شبکه‌های گیگابیت [شبکه‌هایی برای افزایش سرعت داده‌ها تا یک گیگابیت در ثانیه] و نسل پنجم شبکه تلفن همراه (5G) در سراسر اتحادیه اروپا کمک خواهد کرد.

بازوی اجرایی اتحادیه اروپا تاکید کرد که «بهبود زیرساخت‌ها در اتصال بهتر اروپا در دستیابی به تحول دیجیتال اروپا برای اطمینان از اینکه همه خانواده‌هایی که در اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند دارای اتصال گیگابیتی هستند و تمام مناطق پر جمعیت تا سال ۲۰۳۰ تحت پوشش نسل پنجم شبکه تلفن همراه قرار می‌گیرند، اساسی خواهد بود.»

سرمایه‌گذاری در ارتباطات فرامرزی همچنان نقش کلیدی را در تحول اروپا و رقابت‌پذیری آن ایفا خواهد کرد.
مارگرت وستاگر
معاون اجرایی اروپا در امور سیاست‌های دیجیتال

مارگرت وستاگر، معاون اجرایی اروپا در امور سیاست‌های دیجیتال گفت: «سرمایه‌گذاری در ارتباطات فرامرزی همچنان نقش کلیدی را در تحول اروپا و رقابت‌پذیری آن ایفا خواهد کرد. بهبود شبکه‌ها و زیرساخت‌ها تضمین می‌کند که شهروندان و مشاغل اروپایی می‌توانند به مشاغل جدید دسترسی داشته باشند، در بازارهای جدید رقابت کنند و فعالیت‌های خود را تقویت کنند.»

تیری برتون، کمیسر بازار داخلی اروپا گفت که اتصال ایمن و سریع ستونی است و ما «دهه دیجیتال اروپا» را بر اساس آن بنا خواهیم کرد.

وی افزود: «این موضوع به اروپایی‌ها امکان دسترسی به مهارت‌های دیجیتال را می‌دهد، به کسب و کارها اجازه می‌دهد تا نوآوری کنند و از در دسترس بودن برنامه‌های بی‌سابقه کاربری در زمینه‌هایی مانند سلامت، آموزش و خدمات عمومی آنلاین پشتیبانی کنند.»

نخستین فراخوان‌ها برای سهولت دیجیتالی اتصال در اروپا در اوایل ژانویه ۲۰۲۲ ارائه می‌شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تکنولوژی بلاکچین در خدمت آثار هنری دیجیتال

کسب و کارهای فعال در اتحادیه اروپا تا چه سطحی دیجیتالی شده‌اند؟

اتحادیه اروپا تحت فشار واشنگتن طرح «مالیات دیجیتال» خود را به حال تعلیق درآورد