بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس؛ مراسم افتتاحیه بر روی رودخانه برگزار می‌شود

عکس از ویدئوی خبرگزاری فرانسه
عکس از ویدئوی خبرگزاری فرانسه Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مسئولان برگزاری بازی‌های المپیک پاریس پیش‌بینی می‌کنند که نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر در مراسم افتتاحیه حضور خواهند داشت.

آگهی

مسئولان برگزاری بازی‌های المپیک تابستانی سال ۲۰۲۴ در پاریس اعلام کردند که مراسم افتتاحیه این رقابت‌ها برای اولین بار خارج از ورزشگاه و بر روی رودخانه سِن در پایتخت فرانسه برگزار خواهد شد.

شورای اداری کمیته برگزارکننده بازی‌های المپیک پاریس روز دوشنبه موافقتش را با برگزاری مراسم افتتاحیه بر روی رودخانه سن اعلام کرد. به این ترتیب کاروان‌های ورزشی شرکت‌کننده با قایق مسیری تقریبا ۶ کیلومتری را بر روی این رودخانه طی خواهند کرد. طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده مراسم افتتاحیه در محوطه تروکادرو در مرکز پاریس پایان خواهد یافت.

مسئولان برگزاری بازی‌های المپیک پاریس پیش‌بینی می‌کنند که نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر در مراسم افتتاحیه حضور خواهند داشت. بخشی از شرکت‌کنندگان با خرید بلیت در جایگاه‌های ویژه‌ای که کنار رودخانه سن برپا خواهد شد مستقر می‌شوند. این در حالی است که گروهی دیگر نیز قرار است به طور رایگان به تماشای مراسم افتتاحیه بپردازند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه با وجود نگرانی مسئولان امنیتی از امکان تامین امنیت مراسم افتتاحیه با برگزاری آن در خارج از ورزشگاه و بر روی رودخانه سن موافقت کرده است.

قرار است رژه کاروان‌های ورزشی بر روی رودخانه سن با کمک ۱۶۰ قایق انجام شود. حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ ورزشکار از سراسر جهان تابستان سال ۲۰۲۴ برای شرکت در بازی‌های المپیک به پایتخت فرانسه خواهند رفت. پیش‌بینی می‌شود که حدود ۱۲۰ نفر از رهبران کشورهای جهان در مراسم افتتاحیه حضور داشته باشند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ویدئو؛ پارچه‌پیچ شدن طاق پیروزی در پاریس بر اساس طرح کریستو

تحصن حامیان فلسطین در دانشگاه علوم سیاسی پاریس؛ دانشجویان: فراخوان پلیس فرانسه عبور از خط قرمز است

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت