سقوط مرگبار بهمن در ارتفاعات اتریش دست‌کم جان ۳ اسکی باز را گرفت

سقوط مرگبار بهمن در ارتفاعات اتریش دست‌کم جان ۳ اسکی باز را گرفت
Copyright ATORF via EBU
Copyright ATORF via EBU
نگارش از یورونیوزفارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک گروه ۱۱ نفری روز شنبه گذشته در ارتفاعات سالزبورگ مشغول اسکی بودند که ۸ نفر آنها در مسیر بهمن عظیمی قرار گرفتند. آنها در زمان حادثه در حال اسکی خارج از پیست بودند و ۴.۵ متر زیر برف مدفون شدند.

آگهی

سقوط بهمن در ارتفاعات مرکزی اتریش دست‌کم جان۳ اسکی باز را گرفت و ۲ نفر را هم مجروح کرد. یک گروه ۱۱ نفری روز شنبه ۴ دسامبر در ارتفاعات سالزبورگ مشغول اسکی بودند که ۸ نفر آنها در مسیر بهمن عظیمی قرار گرفتند. آنها در زمان حادثه در حال اسکی خارج از پیست بودند و ۴.۵ متر زیر برف مدفون شدند.

پلیس محلی طی بیانیه ای مدفون شدن چند تن از اسکی بازان در اثر سقوط بهمن را تایید کرده بود. گروه‌های جست‌وجو و امداد و نجات جسد بیجان یکی از این افراد را بلافاصله و از روی جی پی اس پیدا کردند و دو مصدوم دیگر هم که با بالگرد به کلاگنتفورت منتقل شده بودند در بیمارستان جان خود را از دست دادند. برخی منابع خبری می گویند امدادگران از همان ابتدا دو جسد را پیدا کرده بودند و تنها مرگ یک اسکی باز در بیمارستان تایید شده است.

حادثه روز شنبه ساعت ۱۳ و ۴۵ دقیقه بوقت محلی و در ارتفاع ۲۴۰۰ متری منطقه لانگو روی داد.

سقوط بهمن هر سال در ارتفاعات و مناطق کوهستانی اتریش قربانی می گیرد. طی سال های اخیر بطور میانگین سالیانه حدود ۲۰ نفر جان خود را بر اثر سقوط بهمن در این کشور از دست داده اند. پاندمی کووید باعث کاهش تعداد اسکی بازان و به تبع آن تعداد قربانیان طی یکی دو فصل اخیر شده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شمار قربانیان ریزش بهمن در ارتفاعات تبت به ۲۰ نفر افزایش یافت

مرگ دست‌کم ۳۳ تن در اثر سقوط بهمن در ترکیه

بارش برف سنگین در آلمان و اتریش؛ نگرانی از سقوط بهمن