روسیه: با تصمیم آمریکا، ۲۷ دیپلمات ما باید تا ۳۰ ژانویه این کشور را ترک کنند

سفارت روسیه در واشنگتن
سفارت روسیه در واشنگتن Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سفیر روسیه در ایالات متحده می‌گوید با کاهش دیپلمات‌های این کشور در واشنگتن، ادامه فعالیت برای دیپلمات‌های روسی بسیار دشوار شده و سفارت روسیه در آمریکا با مشکل کمبود جدی نیرو مواجه است.

آگهی

روسیه می‌گوید ۲۷ دیپلمات این کشور با تصمیم واشنگتن باید ۳۰ ژانویه خاک ایالات متحده را ترک کنند و به خانه بازگردند. 

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده روز شنبه ۲۷ نوامبر در یک گفتگوی ویدیویی با اعلام این مطلب تاکید کرد که خروج این تعداد از دیپلمات‌های روسی باعث کمبود نیرو در سفارت این کشور در واشنگتن خواهد شد. این دیپلمات روسی همچنین در ادامه افزود: «ما با مشکل جدی کمبود نیرو مواجه هستیم. ۲۷ نفر از همکارانم به همراه خانواده‌هایشان باید طی دو ماه آینده از آمریکا خارج شوند و این مسئله مشکلات ما در سفارت را افزایش می‌دهد.» 

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ۲۹ اکتبر اعلام کرده بود که حدود ۲۰۰ دیپلمات روس در آمریکا همچنان به کار خود در سفارت این کشور در واشنگتن و همچنین دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در نیویورک ادامه می‌دهند. 

در ماه‌های اخیر و به ویژه از زمان روی کار آمدن جو بایدن در آمریکا، تنش‌های میان واشنگتن و مسکو شدت یافته است. دو کشور به ویژه در خصوص مسئله اوکراین و اشغال شبه جزیره کریمه از سوی روسیه با یکدیگر اختلاف جدی دارند. جو بایدن بارها تاکید کرده که هرگز الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت نمی‌شناسد. این در حالیست که ولادیمیر پوتین می‌گوید کریمه تا ابد متعلق به روسیه باقی خواهد ماند.

دولت آمریکا ماه گذشته در آماری رسمی اعلام کرده بود که تعداد کارمندان این کشور در روسیه از ۱۲۰۰ نفر به ۱۲۰ نفر کاهش یافته است. بر این اساس مقام‌های آمریکایی تاکید کردند که انجام وظایف دیپلمات‌های این کشور در روسیه با مشکلات زیادی رو به رو شده است. همین مسئله موجب شد تا سفارت آمریکا در روسیه فرآیند صدور ویزا برای شهروندان این کشور در مسکو را تعطیل کند. شهروندان روسی، حالا برای دریافت ویزای آمریکا باید راهی یک کشور دیگر شوند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پوتین از رهبران گروه ۲۰ به دلیل به رسمیت نشناختن متقابل گواهی واکسن‌ها انتقاد کرد

درخواست بایدن از پوتین: روسیه در مقابل حملات باج‌افزاری اقدام کند

روسیه به تلافی اخراج دیپلمات‌هایش ۱۰ دیپلمات آمریکایی را اخراج می‌کند