نظافتچی منزل وزیر دفاع اسرائیل به جاسوسی برای ایران متهم شد

بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل
بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل در بیانیه خود آورده است که نظافتچی منزل بنی گانتس از طریق شبکه‌های اجتماعی با یک گروه نزدیک به تهران تماس برقرار کرده و به آنها پیشنهاد «کمک» داده بود.

آگهی

سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل(شین بت) روز پنجشنبه اعلام کرد که نظافتچی منزل بنی گانتس، وزیر دفاع این کشور را به اتهام جاسوسی برای ایران بازداشت کرده است.

اتهام این مرد ۳۷ ساله جاسوسی برای گروهی از هکرهای مرتبط با ایران عنوان شده است. در بیانیه شین بت آمده که عمری گورن گوروچوفسکی تحت بازجویی قرار گرفته است.

سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل در بیانیه خود آورده است که نظافتچی منزل بنی گانتس از طریق شبکه‌های اجتماعی با یک گروه نزدیک به تهران تماس برقرار کرده و به آنها پیشنهاد «کمک» داده بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در کیفرخواست صادره علیه عمری گورن گوروچوفسکی وی متهم شده که حدود روز ۳۱ اکتبر(۹ آبان) با نام مستعار در پیام‌رسان تلگرام با گروه «سایه سیاه» (Black Shadow) تماس گرفته است. او روز چهارم نوامبر(۱۳ آبان) بازداشت شد.

طبق کیفرخواست صادرشده نظافتچی منزل بنی گانتس در پیشنهادش به هکرهای مرتبط با ایران خواستار اخذ مبلغی پول در ازای اتصال یک فلش درایو یو اس بی به رایانه وزیر دفاع اسرائیل شده بود.

دادستانی اسرائیل او را به «تهدید امنیت حکومت اسرائيل» متهم کرده است. شین بت در بیانیه خود تاکید کرده است که عمری گورن گوروچوفسکی در نهایت نتوانست به «هیچ سند محرمانه‌ای» دسترسی پیدا کند.

گروه سایبری «سایه سیاه» بین روزهای ۳۱ اکتبر تا دوم نوامبر (۹ تا ۱۱ آبان) با نفوذ به یک وبسایت ویژه دیدار بین دگرباشان جنسی در اسرائیل و انتشار داده‌های استفاده کنندگان از این وبسایت خبرساز شده بود. در مقابل ایران چند روز قبل از آن اسرائیل را مسئول حمله سایبری به سامانه توزیع سوخت در سطح کشور معرفی کرده بود.

وکیل مدافع عمری گورن گوروچوفسکی ضمن رد اتهام جاسوسی علیه او گفته است که مدارک موجود در پرونده موکلش با اتهام مطرح شده علیه او همخوانی ندارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هکرها پس از نفوذ به سیستم ایمیل اف‌بی‌آی هزاران پیام جعلی فرستادند

حمله هکر‌های تحت حمایت ایران به دانشگاه‌هایی در آمریکا، اروپا و استرالیا

ادعای «نسل‌کشی» علیه اسرائیل؛ گزارشگر سازمان ملل: با تهدیدهایی روبرو بودم