فوتبال ایران با پیروزی ۳ بر صفر بر سوریه یک گام دیگر به قطر نزدیک‌تر شد

تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی تیم ملی سوریه را شکست داد
تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی تیم ملی سوریه را شکست داد Copyright فدراسیون فوتبال ایران
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب مرحله نهایی انتخابی جام جهانی با پیروزی سه بر صفر بر سوریه توانست ۱۶ امتیازی شود و یک گام دیگر به قطر نزدیک شود.

آگهی

تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب مرحله نهایی انتخابی جام جهانی با پیروزی ۳ بر صفر بر سوریه توانست ۱۶ امتیازی شود و یک گام دیگر به قطر نزدیک شود.

ایران صدرنشین، در این بازی با سوریه قعرنشین در اردن رو در رو شد.

گلزنی ایران در دقیقه ۳۳ آغاز شد و پاس بلند وحید امیری از زمین ایران به سردار آزمون رسید و شماره ۲۰ ایران توانست گل اول بازی را به ثمر برساند.

سردار آزمون با این گل توانست به رکورد گلزنی جواد نکونام در تیم ملی با ۳۹ گل برسد و در کنار این بازیکن سابق تیم ملی، سومین گلزن برتر تیم ملی نام گرفت.

تنها ۹ دقیقه از گل اول ایران گذشته بود که احسان حاج صفی توانست پنالتی‌ای را که وحید امیری به کمک VAR (کمک داور ویدیویی) گرفت، گل کند.

فدراسیون فوتبال ایران
احسان حاج صفی پس از گل کردن پنالتیفدراسیون فوتبال ایران

دو تیم نیمه نخست بازی را با نتیجه دو بر صفر به نفع ایران به پایان بردند.

ایران در نیمه دوم چند موقعیت گل دیگر داشت اما نتوانست از این موقعیت‌ها استفاده کند تا اینکه در دقیقه ۸۹ علی قلی‌زاده توانست در حرکتی تکنیکی و فردی گل سوم ایران را به ثمر برساند و بازی با این سه گل به پایان رسید.

شاگردان اسکوچیچ در این بازی امیر عابدزاده را در دروازه داشت و بازی را با حضور صادق محرمی، احسان حاج صفی، شجاع خلیل‌زاده، سعید عزت‌اللهی، امید نورافکن، احمد نوراللهی، وحید امیری، محمد حسین کنعانی زادگان، علی‌قلی‌زاده و سردار آزمون در نیمه نخست آغاز کرد.

ایران و سوریه پیش از این دیدار در مجموع ۲۹ بار با یکدیگر بازی کردند که ایران در ۱۷ بازی برنده بود، سوریه نیز یک بار توانسته بود ایران را شکست دهد و ۱۱ دیدار این دو تیم با نتیجه مساوی به پایان رسیده بود.

از چهار بازی آینده باقی مانده ایران سه بازی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

در دیگر بازی این گروه کره جنوبی توانست سه بر صفر عراق را شکست دهد و با دو امتیاز کمتر بعد از ایران در رده دوم باقی ماند.

اسکوچیچ با پیروزی ایران مقابل سوریه به دوازدهمین برد با تیم ملی دست یافت. از ۱۳ بازی گذشته، ایران تنها مقابل کره‌جنوبی به تساوی دست پیدا کرده است.

بازی بعدی ایران هفتم بهمن ماه در ورزشگاه آزادی و مقابل عراق خواهد بود.

در گروه B، عربستان سعودی به مانند ایران ۱۶ امتیاز دارد و صدرنشین است و ژاپن با ۱۲ و استرالیا با ۱۱ امتیاز بترتیب در رده های دوم و سوم قرار گرفته اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حاشیه‌های تیم ملی ایران پس از پیروزی بر لبنان؛ از نامه هماهنگ تا ادامه ماجرای چمدان‌ها

رستگاری در وقت‌های اضافه؛ ملی‌پوشان ایران در دیدار پرحاشیه مقابل لبنان پیروز از میدان خارج شدند

داستان قلعه‌نویی و کلینزمن؛ نتایجی مشابه با سرنوشتی متفاوت