تاخیر ۱ دقیقه‌ای قطار در ژاپن؛ لوکومتیورانی که ۵۶ ین جریمه شد خسارت ۲ میلیونی می‌طلبد

ژاپن
ژاپن Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک لوکومتیوران ژاپنی از کارفرمای خود به دلیل کسر دستمزد ۵۶ ینی(۴۳ سنت یورویی/حدود ۱۴ هزار تومان) که در پی ایجاد تاخیر یک دقیقه‌ای در سیستم راه‌آهن اعمال شده، به دادگاه شکایت کرد.

آگهی

یک لوکومتیوران ژاپنی از کارفرمای خود به دلیل کسر دستمزد ۵۶ ینی (۴۳ سنت یورویی/معادل حدود ۱۴ هزار تومان) که در پی ایجاد تاخیر یک دقیقه‌ای در سیستم راه‌آهن اعمال شده، به دادگاه شکایت کرد.

روزنامه یومیوری شیمبون(Yomiuri Shimbun) روز پنجشنبه گزارش داد که این لوکومتیوران در ژوئن سال ۲۰۲۰ به هنگام انتقال قطار خالی از مسافر به گاراژی در ایستگاه اوکایاما واقع در غرب ژاپن دچار خطا شده و آن قطار را به سکوی اشتباهی هدایت کرده است. این خطا باعث تاخیر در تغییر لوکومتیوران و بروز تاخیر یک دقیقه‌ای در رسیدن قطار به ایستگاه نخست پذیرش مسافر شده است.

با این وجود این لوکومتیوران پس از اعمال کسر حقوق ۵۶ ینی، اوایل سال جاری میلادی شکایتی را علیه راه آهن غرب ژاپن(JR West) به دادگاه تسلیم و به دلیل فشار روانی حاصل ار این کسر حقوق، طلب خسارت ۲.۲ میلیون ینی (۱۶۸۲۸ یورویی) کرده است.

شبکه ریلی ژاپن یکی از کارآمدترین و کم‌تاخیرترین سیستم راه‌آهن جهان به شمار می‌رود. در سال ۲۰۱۷ نیز عذرخواهی رسمی یکی از اپراتورهای راه‌آهن ژاپن به دلیل ورود ۲۰ ثانیه زودتر یک قطار به ایستگاه، در سطح جهانی خبرساز شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کاهش جانباختگان سانحه قطار مشهد-یزد پس از ۳ روز؛ «کاورها به جای اجساد شمرده شده بود»

سه مرد در ژاپن اعدام شدند

آغاز به کار سریع‌ترین قطار جهان در چین