حمله با چاقو این‌بار در نروژ؛ یک مامور پلیس زخمی و فرد مهاجم کشته شد

عملیات پلیس نروژ در مرکز شهر اسلو(عکس آرشیوی است)
عملیات پلیس نروژ در مرکز شهر اسلو(عکس آرشیوی است) Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مطابق گزارش رسانه‌های نروژ، فرد مهاجم به روی عابران چاقو کشیده بود و هر چند که هنوز معلوم نیست انگیزه مظنون چه بوده است، شاهدان عینی ادعا می‌کنند که این مرد در جریان حمله فریاد الله اکبر سر داده بود.

آگهی

پلیس نروژ از حمله روز سه‌شنبه ۹ نوامبر مردی چاقو به دست به سمت چندین شهروند ساکن اسلو و یک افسر پلیس خبر داد.

سخنگوی پلیس اسلو تایید کرد که فرد مهاجم هدف گلوله ماموران قرار گرفته و یک مامور پلیس نیز در جریان این حمله زخمی شده است.

مطابق گزارش رسانه‌های نروژ، فرد مهاجم به روی عابران چاقو کشیده بود و هر چند که هنوز معلوم نیست انگیزه مظنون چه بوده است، شاهدان عینی ادعا می‌کنند که این مرد در جریان حمله فریاد «الله اکبر» سر داده بود.

تصاویر به اشتراک گذاشته شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد، پس از تهدید عابران از سوی فرد مهاجم، یک خودروی پلیس با برخورد می‌کند ولی پس از برخاستن از روی زمین، درب خودروی پلیس را باز می‌کند و با یک مامور پلیس درگیر شده و او را با ضربات چاقو زخمی ‌می‌کند. در نهایت، یکی دیگر از ماموران پلیس فرد مهاجم را با شلیک گلوله می‌کُشد.

تورگیر برندن، رئیس عملیات پلیس نروژ نیز توضیح داده که این مرد خود را آماده می‌کرد تا مردم را با چاقو بزند که ماشین پلیس با او برخورد کرد. آقای برندن از برخورد ماشین پلیس با فرد مهاجم به طور تلویحی دفاع کرده و گفته است: «او می خواست به مردم در خیابان حمله کند که پلیس آمد و او را متوقف کرد.»

پلیس اسلو تایید کرده که این حادثه حوالی ساعت ۹ صبح به وقت محلی در اسلو رخ داده ولی هویت فرد مهاجم هنوز اعلام نشده است. همچنین گزارش‌ها حاکی از مرگ فرد مهاجم پس از شلیک پلیس اسلو حکایت دارد.

طی روزهای اخیر موارد دیگری از حمله با چاقو به شهروندان و ماموران پلیس در فرانسه و آلمان نیز گزارش شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جسد یکی از دو مظنون حملات مرگبار به بومیان کانادا پیدا شد

حمله با شمشیر در شمال فرانسه؛ دو پلیس زن زخمی شدند

یک شهروند افغان در لیموژ فرانسه با چاقو کشته شد